اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان:

460 هزار رأس دام در کردستان به‌صورت رایگان واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان گفت: در راستای مبارزه با بیماری تب‌مالت در سال جاری بیش از 460 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب‌مالت به صورت رایگان واکسینه شدند.

460 هزار رأس دام در کردستان به‌صورت رایگان واکسینه شدند

فرزاد رحمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به ضرورت واکسینه نمودن دام‌ها در برابر بیماری‌ها، اظهار کرد: در راستای مبارزه با بیماری بروسلوز (بیماری تب‌مالت) در سال‌جاری بیش از 460هزار راس دام سبک و سنگین در استان کردستان علیه بیماری تب‌مالت به‌صورت رایگان واکسینه شدند.

وی گفت: اجرای عملیات واکسیناسیون با همکاری مراکز مایه‌کوبی بخش غیر‌دولتی انجام گرفته است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان، افزود: بر اساس پروتکل سازمان دامپزشکی کشور و با اولویت کانون‌های انسانی بیماری تب‌مالت، واکسیناسیون در سطح مراکز صنعتی و سنتی استان و در بین دام‌های سبک و سنگین با استفاده از واکسن‌های تولید مؤسسه رازی و به ‌صورت کاملا رایگان انجام پذیرفته و وجهی از این بابت از دامداران اخذ نشده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با هشدار در خصوص افزایش موارد تب‌‌مالت گفت: به منظور جلوگیری از بروز این بیماری لازم است دامداران به نکاتی که به آنها آموزش داده شده توجه کنند.

رحمانی، خودداری از خرید دام با علائم بیماری و یا مشکوک به بیماری، اعلام سریع هرگونه بیماری در دام‌ها به دامپزشکی، جلوگیری از ورود خودروهای مختلف به دامداری و قرنطینه دام‌های تازه خریداری‌شده به مدت حداقل یک‌ماه را از جمله نکاتی عنوان کرد که باید توسط دامداران رعایت شود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان در خصوص رعایت موارد بهداشتی دیگر توسط دامداران نیز خاطر‌نشان کرد: فعال‌سازی حوضچه ضدعفونی در مبادی ورودی دامداری‌ها، ضد‌عفونی نمودن کامل وسایل مورد استفاده در دامداری و تعویض لباس و چکمه و حتی‌الامکان دوش گرفتن تمام افرادی که ورود آنها به دامداری لازم باشد از مواردی است که برای مبارزه با شیوع بیماری‌های دامی باید رعایت شود.

وی در پایان سخنان خود از همه دامداران درخواست کرد موارد بهداشتی تذکر داده شده را به دقت رعایت کنند تا از شیوع بیماری‌های دامی در حد امکان جلوگیری شود.

انتهای پیام/79001/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول