اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد

واکسیناسیون یک میلیون و 800 هزار راس دام

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شروع عملیات واکسیناسیون فاز دو علیه بیماری تب برفکی در تعداد بیش از یک میلیون و 800 هزار راس دام در سراسر استان کرمانشاه خبر داد.

واکسیناسیون یک میلیون و 800 هزار راس دام

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نادر پرور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای کنترل و پیشگیری بیماری تب برفکی، دامپزشکی استان کرمانشاه با توجه به موقعیت استان و سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در طول سال، طبق برنامه زمان‌بندی شده در دو نوبت اقدام به مایه‌کوبی دام‌ها می‌کند.

پرور ادامه داد: فاز نخست در شهریورماه سال‌جاری با استفاده از توان‌بخش خصوصی (11 مرکز) و دولتی، 112 هزار و 345 راس گاو و گوساله در هزار و 200 روستا و واحد دامداری علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد.

وی تاکید کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی بوده که بسیار عفونی و از قدرت واگیر بالایی نیز برخودار است، این بیماری نشخوارکنندگان زوج سم اهلی و وحشی نظیر گاو، گاو میش، گوسفند و بز را هدف قرار می‌دهد.

پرور گفت: در فاز دوم پیش‌بینی می‌شود بالغ بر یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک و یک‌صد و 10 هزار راس دام سنگین در مراکز و دامداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی، روستایی و عشایری داخل و خارج از استان علیه این بیماری واکسینه ‌شوند.

وی انجام این عملیات را به‌صورت کاملا رایگان دانست و افزود: در این عملیات تعداد 70 اکیپ واکسیناسیون بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی حضور داشته و تعداد 18 اکیپ ویژه نظارت و بازرسی بر نحوه کار نظارت خواهند داشت.

وی در پایان گفت: انتظار ما از مسئولان این است که مانند همیشه در جریان سختی کار دامپزشکی باشند و همچنین دامداران عزیز نیز با توجه به محدودیت زمانی، همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول