اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اقلید فارس صورت گرفت

اجرای واکسیناسیون رایگان بیش از یک میلیون دام

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی اقلید گفت: از بهمن سال گذشته تا کنون واکسیناسیون رایگان یک میلیون و 708 هزار و 673 دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این شهرستان اجرا شده است.

اجرای واکسیناسیون رایگان بیش از یک میلیون دام

عباسعلی ابوالحسینی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان اقلید، از بهمن ماه سال گذشته تاکنون اقدام به واکسیناسیون 836 هزار و 846 دام علیه بیماری‌های دامی توسط بخش خصوصی، صدور و تمدید 92 مورد انواع پروانه‌های بهداشتی دام، طیور و آبزیان در سامانه پیوند و یک‌هزار و 394 عملیات آزمایشگاهی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور 846 شناسنامه بهداشتی دام، عملیات درمانگاهی توسط خصوصی برای 504 هزار و 619 دام، 525 مورد کارشناسی و پاسخ استعلام‌های بانکی، ثبت 2 هزار و 498 رکورد در سیستم GlS دام و طیور، 4 هزار و 556 مورد عملیات بازرسی خام دامی در مراکز عرضه، صدور 727 گواهی دام زنده و فرآورده‌های دامی در سامانه یکپارچه قرنطینه از دیگر فعالیت‌های 12 ماهه این اداره کل بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اقلید تصریح کرد: بازرسی بهداشتی رایگان 27 هزار و 743 لاشه در کشتارگاه‌های این استان، سمپاشی 75 هزار و 694 گوسفند و بز به صورت رایگان، سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی در زمینی به وسعت 790 هزار و 351 متر مربع، 603 نفر روز برگزاری رایگان کلاس‌های آموزشی بیماری‌های مشترک انسان و دام، توزیع یک‌هزار و 276 نوار داروهای زنبور عسل و تست سل و بروسلوز 3 هزار و 382 دام در گاوداری‌ها، از جمله فعالیت‌های این شبکه از بهمن ماه گذشته تاکنون بوده است.

ابوالحسینی بیان داشت: واکسیناسیون یک‌میلیون و 495 هزار و 80 مرغ صنعتی، صدور مجوز 366 هزار و 275 جوجه‌ریزی ورود به فارس، صدور مجوز بارگیری و حمل 315 هزار و 119 مرغ به کشتارگاه، مراقبت بیماری‌ها و نمونه‌گیری طیور روستایی و احداث سالن جلسه شبکه دامپزشکی شهرستان اقلید با 50 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری بالغ بر 100 میلیون و 524 هزار و 900 ریال از دیگر عملکردهای یک‌ساله شبکه دامپزشکی در شهرستان اقلید است.

وی با اشاره به اینکه در 12 ماه گذشته، 11هزار و 704 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در مراکز عرضه و کشتارگاه‌های فارس ضبط و معدوم شده‌اند، متذکر شد: به شهروندان توصیه می‌شود که از خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی بی‌هویت، پرهیز کرده و مواد غذایی با منشا دامی مصرفی خود را در حد امکان به شکل بسته‌بندی از مراکز و فروشگاه‌های معتبر و ذی‌ربط دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول