اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 100 نفر صورت گرفت

نمایش توانمندی‌های کرمان در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران

خبرگزاری فارس: مدیرامور فرهنگی اداره‌کل میراث کرمان گفت: توانمندی‌های این استان در حوزه عشایر، صنایع دستی و گردشگری در سه سالن بزرگ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در معرض دید مردم قرار گرفت.

نمایش توانمندی‌های کرمان در نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: توانمندی‌های استان کرمان در حوزه عشایر، صنایع دستی و گردشگری در سه سالن بزرگ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در معرض دید مردم قرار گرفت.

وی افزود: این توانمندی‌ها در سالن‌های هفت، 31 و 35 در قالب 30 غرفه صنایع دستی، دو سیاه‌چادر و چهار غرفه معرفی جاذبه‌های گردشگری به نمایش درآمده است.

افضلی با اشاره به اینکه از استان کرمان حدود 100 نفر عشایر، هنرمندان صنایع دستی و فعالان صنعت گردشگری استان در جشنواره مذکور حضور دارند، بیان کرد: استان کرمان به لحاظ تعدد افراد حاضر در نمایشگاه و متراژ غرفه‌‌ها نسبت به دیگر استان‌ها بهتر ظاهر شده است.

وی به حضور هر ساله استان کرمان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: در این جشنواره غرفه‌های معرفی صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری استان کرمان بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

برگزاری نمایشگاه عکس در محل یخدان مؤیدی کرمان

افضلی گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر نمایشگاه عکسی با موضوع معرفی صنایع دستی، آثار تاریخی و گردشگری بخش راین دوشنبه 16 بهمن ماه جاری در محل یخدان مویدی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن دوستداران هزار راین برگزار می‌شود، بیان کرد: استان کرمان دارای 30 انجمن دوستدار میراث فرهنگی است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی این استان فعالیت‌های موثری در برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، جلسات هم‌اندیشی، راهنمایی گردشگران در ایام نوروز، احیای صنایع دستی منسوخ شده و... انجام می‌دهند.

افضلی با بیان اینکه ساعات بازدید از نمایشگاه مذکور از ساعت هشت صبح تا 14 بعد از ظهر است، گفت: علاقمندان می‌توانند از تاریخ 16 تا 22 بهمن ماه جاری از نمایشگاه عکس بازدید کنند.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول