اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 81 پروژه راه و شهرسازی فارس

خبرگزاری فارس: در دهه فجر سال جاری 81 پروژه حوزه‌های راه و شهرسازی در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 81 پروژه راه و شهرسازی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل راه و شهرسازی فارس صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 81 پروژه شامل احداث راه‌های اصلی، فرعی، روستایی، بهسازی محورهای این استان، خط‌کشی راه‌های فارس، تعمیر و مدیریت نگهداری پل‌های بزرگ استان، حذف و اصلاح 23 نقطه پرحادثه زودبازده، تقاطع غیرهمسطح و... از جمله پروژه‌هایی است که در استان به بهره‌برداری می‌رسند.

هوشنگ عشایری اضافه کرد: در دهه فجر امسال در فارس 19 پروژه راه روستایی در شهرستان‌های این استان را با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسانیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: پروژه‌های روستایی شامل احداث راه روستایی، بهسازی و آسفالت و احداث پل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس احداث باند دوم بزرگراه استهبان - نی ریز به طول 55 کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه اصلی نی ریز - قطرویه به طول 30 کیلومتر، احداث باند دوم سه راهی کوار - جهرم به طول 20 کیلومتر، احداث باند دوم بزرگراه شیراز – سپیدان به طول 18 کیلومتر، احداث راه اصلی ارسنجان - آباده طشک به طول 17 کیلومتر را از جمله پروژه‌هایی برشمرد که در این ایام افتتاح می‌شوند و افزود: بهسازی و آسفالت راه اصلی شیراز - جهرم به طول 11 کیلومتر، احداث باند دوم  بزرگراه سروستان – فسا به طول 10 کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه اصلی سورمق – اقلید - یاسوج به طول 9 کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه اصلی شیراز - فسا به طول هفت کیلومتر، احداث بزرگراه لپوئی - شهریار به طول چهار کیلومتر، احداث محور قدیم فسا - داراب به طول چهار کیلومتر، احداث راه اصلی فیروزآباد - قیر به طول چهار کیلومتر و... از دیگر پروژه‌های راه و شهرسازی فارس در دهه فجر امسال است که به بهره‌برداری می‌رسند.

عشایری در پایان از حذف و  اصلاح 23 نقطه پرحادثه زودبازده در راه‌های این استان خبر داد و اذعان داشت: خط‌کشی طولی راه‌های استان به میزان 4 هزار و 100 کیلومتر، حذف و اصلاح پیچ‌های قبل از تنگ ابوالحیات و باند سبقت دشت ارژن و بهره‌برداری از 2 دو تقاطع غیرهمسطح در این استان از دیگر پروژه‌های پراهمیتی است که در این ایام پر برکت افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول