اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام صمدی‌آملی:

تنها هدف کاندیداها در انتخابات خدمت به مردم باشد

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس افرادی پای کار بیایند و اعلام کاندیداتوری کنند که هدفشان تنها برای رضایت خداوند و خدمت صادقانه به مردم باشد.

تنها هدف کاندیداها در انتخابات خدمت به مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل حجت‌الاسلام شیخ داود صمدی‌آملی شامگاه جمعه در یادواره شهدای روستای چندرمحله این شهرستان بیان داشت: باید به زندگی فردی، حالات روحی و معنوی شهدا بیشتر توجه کنیم زیرا آنها میزانی برای تشخیص اهداف ما هستند و اگر در مسیر آنها گام برداریم راه را به درستی انتخاب کرده‌ایم.

وی افزود: باید همه حالات و معنویات خود را با شهدا بسنجیم زیرا آنها در مقام عمل واژه‌های ایثار، از خود گذشتگی، معنویت، شجاعت و اطاعت از ولایت را معنا کردند.

صمدی‌آملی با اشاره به اینکه اخلاص و صفای باطن شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی بی‌نظیر بود، تصریح کرد: شهدا برای ما بهترین الگو برای رسیدن به سعادت هستند.

وی در بیان خاطرات شیرینی از هشت سال دفاع مقدس و عملیات‌های متعدد اذعان داشت: در سخت‌ترین شرایطی که عملیات‌ها اتفاق می‌افتاد شهدا مقاومت فوق‌العاده‌ای داشتند و در بدترین شرایط جبهه‌های شلمچه، مریوان، هفت‌تپه، اروندکنار و دیگر مناطق عملیاتی با گرسنگی و تشنگی در حال حفظ دین، ناموس و خاک بودند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس و استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: در اسارت نیز اسرای ما در عراق شکنجه‌های گوناگونی دیدند و با این وجود برای امام جماعت شدن در اسارت حاضر بودند شلاق بخورند تا دیگر بسیجی تن به شلاق ندهد.

وی ادامه داد: آب جوش، کتک‌های مختلف، غلطاندن روی شیشه تنها بخشی از شکنجه‌هایی بود که اسرای ما در عراق دیدند آنها حتی برای تحویل غذای خود نیز در بین کتک‌ها و شلاق‌ نیروهای بعثی ایستادگی می‌کردند.

صمدی‌آملی با اشاره به حضور معنوی شهدا در زندگی‌مان آنها را شافعان روز محشر و قیامت دانست و ابراز داشت: شهدا از ما در همه امور خیر پشتیبانی می‌کنند و در تمام لحظات زندگی حاضر و ناظر ما هستند، ما باید از شهدا کمک بگیریم و نقش معنوی آنها را در کارهای‌مان ببینیم.

این یادگار جنگ تحمیلی با اعلام اینکه نسل جوان ما با توسل به شهدا می‌‌تواند کلید درهای بسته و گره‌های کور خود را از شهدا بگیرد، گفت: حرهای زیادی در مکتب امام امت پرورش پیدا کردند و هم‌اکنون مزارشان دارالشفای مردم است.

صمدی‌آملی با تاکید بر برچیده شدن بساط کمونیست‌ها در مازندران توسط شهدای حماسه جنگل سال 60 آمل اعلام کرد: کمونیست‌ از شوروی حدود 90 سال قبل وارد ایران شدند و با تشکیل حزب و گروهک در کشور به فکر آشوب و بلوا بودند ولی شهدای جنگل و ششم بهمن این شهرستان بساط 70 ساله فعالیت مستمر کمونیست‌ها در ایران را جمع کردند و آنها را به خاک و خون کشیدند.

وی با اعلام اینکه همه اعمال ما باید با تقوا باشد و سختی را برای خود بخواهیم تا مردم در آسایش و راحتی به سر ببرند، اضافه کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی افرادی پای کار بیایند و اعلام کاندیداتوری کنند که هدفشان تنها برای رضایت خداوند و خدمت صادقانه به مردم باشد نه چیز دیگری.

صمدی‌آملی در پایان، شهدا را از اولیاءالله دانست و عنوان کرد: آنها در مسیر شهدای کربلا گام برداشتند و جوانان برای تحصیل، علم، ازدواج و کار به شهدا توسل بجویند زیرا آنها مردان الهی بوده و به درگاه خداوند آبرومندند.

انتهای پیام/86012/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول