اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پناهیان در همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس: / 1

دشمنان به دنبال جریان‌سازی در انتخابات 92 هستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: فتنه‌گرانی که در انتخابات سال 88 آشوب کردند، برای انتخابات سال آینده نیز برنامه‌ریزی می‌کنند تا دوباره به صحنه برگردند.

دشمنان به دنبال جریان‌سازی در انتخابات 92 هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد با اشاره به اینکه جریان‌سازی مفهوم جدیدی در تاریخ معاصر است، اظهار داشت: این مفهوم ریشه‌های عمیق دینی دارد.

وی با تأکید بر اینکه تعبیر جریان‌سازی به سنتی گفته می‌شود که مؤمنین میان خود رواج می‌‌دهند، ادامه داد: این سنت‌ها که در رفتار جامعه دینی وجود دارد براساس دستورات الهی سبب تقرب به پروردگار عالم می‌شود.

شرط بقای جریان‌سازی استمرار است

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: هنگامی که میان برنامه‌های مختلف انسجام و ترتیبی ایجاد می‌شود به حدی که تبدیل به حرکت و موج عظیم اجتماعی شود یا وقتی میان زمان‌های مختلف نسبتی برقرار کنیم، گفته می‌شود جریان‌سازی صورت گرفته است.

پناهیان در ادامه به تبیین مفهوم دیگر جریان‌سازی پرداخت و تصریح کرد: هنگامی که میان سطوح مختلف جامعه در مورد یک موضوع یا مفهوم پیوند برقرار کنیم و این پیوند استمرار داشته باشد، جریان‌سازی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه نقطه مقابل جریان‌سازی اقدامات پراکنده و ابتری است که انواع طبقات را درگیر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ایجاد ستاد اقامه نماز در کشور توسط حجت‌الاسلام قرائتی تبدیل به جریان‌سازی شد که شرط باقی ماندن آن، استمرار این حرکت در ابعاد مختلف مثل برگزاری نماز جماعت در مدارس بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در حرف و سخنرانی هم می‌شود جریان‌سازی کرد و مخاطبان را با یک مفهوم پیوند داد تا به نتیجه مشخص رسید، تصریح کرد: وقتی ارزش فعالیت‌ها را ندانیم، فرصت‌های عالی و مفاهیم ارزشمند را در جامعه از دست می‌دهیم و آن را درگیر نمی‌کنیم.

جریان‌سازی عاشورا تبیین شود

پناهیان با تأکید بر اینکه جریان‌های خوبی در کشور وجود دارند که آن‌ها را توسعه نمی‌دهیم، عنوان کرد: صدا و سیما به آسانی می‌تواند انواع سطوح مخاطبانی را با جریان عاشورا درگیر کرده و با اقشار مختلف در این رابطه پیوند برقرار کند.

وی با بیان اینکه امام‌ خمینی (ره) با تقویت حرکت و برنامه دسته‌های عزاداری بسیاری از افراد را به کار گرفت و جریان‌سازی کرد، اظهار داشت: دسته‌های عزاداری به جریان عاشورا خیلی کمک کرد، به‌طوریکه امام راحل در سخنانی فرمودند مکتبی که در آن به سر و سینه زدن نباشد، باقی نخواهد ماند.

امام‌ خمینی (ره) جریان‌ساز به تمام معنا بود

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه جریان دسته‌های عزاداری در اثر بی‌توجهی به شدت تضعیف شده است، خاطرنشان کرد: امام راحل به دسته‌های عزدارای توجه می‌کرد چراکه این حرکت بسیاری از افراد را با عاشورا پیوند می‌داد.

پناهیان با اشاره به اینکه ما آدم‌های جریان‌ساز نبوده و این کار را بلد نیستیم، عنوان کرد: امام‌ خمینی (ره) جریان‌ساز بود و عناصر را به خوبی می‌شناخت.

دشمنان به دنبال جریان‌سازی فتنه 88 در انتخابات 92 هستند

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دشمنان به خوبی جریان‌سازی می‌کنند، تصریح کرد: دشمنان با توجه به جریان‌ 18 تیر می‌خواستند این حرکت را جریان‌سازی کنند و 18 تیر هر سال آشوب ایجاد کنند.

پناهیان خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در انتخابات سال 88 آشوب و اغتشاش کردند و در انتخابات سال آینده نیز برنامه‌ریزی می‌کنند تا دوباره به صحنه برگشته و اغتشاش کنند و زمان را رها نمی‌کنند تا به جریان‌سازی مورد نظر خود دست پیدا کنند.

انتهای ‌پیام/78008/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول