اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب؛

نمایش «کاروان» به روی صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: نمایش «کاروان» امشب در نخستین اجرای خود در تالار فخرالدین اسعد گرگانی که همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان بوده به روی صحنه می‌رود.

نمایش «کاروان» به روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این نمایش توسط گروه تئاتر فروغ اردبیل ساخته شده و اجرای آن از ساعت 19 امشب شروع شد.

نمایشنامه کاروان توسط کریم عظیمی‌ججین نوشته شده و مجید واحدی‎زاده کارگردانی آن را برعهده دارد.

بازیگران این نمایش مجید واحدی‎زاده، علی دانش، بهاره دالوند و مهیا نمازی و مدیر و طراح صحنه به ترتیب عصمت نوریان و کریم عظیمی‎ججین هستند.

همچنین فرشید سلامت مسئول افکت و جلوه‎های ویژه، نوید واحدی‎زاده مسئول طراحی لباس، محمد فتحی دستیار کارگردان و یاشار هاشمی و یاشار منوچهری مسئولیت اجرای موسیقی، نمایش "کاروان" را برعهده دارند.

نمایش "کاروان" انسان در نهج‎البلاغه و رسیدن به موعود است

دستیار کارگردان نمایش "کاروان" قبل از اجرا در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: موضوع نمایش انسان در نهج‎البلاغه و رسیدن به موعود است.

محمد فتحی اظهار داشت: در نمایش کاروان سرداری بانویی را به ساربانی سپرده تا از بیراهه او را به دیار موعود برساند که در این راه برای آنها حوادثی اتفاق می‎افتد.

وی با بیان اینکه در این نمایش بانو، همان موجود خارجی، وجود خارجی ندارد خاطرنشان کرد: بانو همان دل انسان و عشق آن به پروردگار است که از بیراهه قصد رسیدن به معشوق ابدی و ازلی خود را دارد.

فتحی دلیل انتخاب موضوع را علاقه درونی به سه موضوع پروردگار، انسانیت و عشق دانست و اظهار کرد: این سه در کنار یکدیگر انسان را به سعادت اخروی و دنیوی می‎رسانند.

به گفته وی، چون نتایج بازخوانی نمایشنامه دیر به گروه اعلام شد اعضا مراحل ساخت نمایش را از یک ماه و نیم گذشته آغاز کرده و امشب برای نخستین بار و همزمان در نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از مجموعه جشنواره‎های قرآنی آیات بر روی صحنه رفت.

این فعال هنری اردبیل در ادامه با اشاره به اجرای نمایش «رکوئیم در صحرا» به نویسندگی و کارگردانی محسن مقامی از گلستان گفت: این گروه از نظر اجرا توانمندی خوبی داشت.

گلستان ظرفیت‎های خوبی در زمینه تئاتر دارد

فتحی خاطرنشان کرد: در گذشته نیز نمایش‎های خوبی از گلستان دیدم و به نظر می‎رسد این استان ظرفیت‎های خوبی در زمینه تئاتر دارد.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از یازدهم بهمن ماه 1391 در گلستان آغاز به کار کرد و مراسم اختتامیه آن پانزدهم همان ماه با حضور معاون قرآنی و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

همچنین در سومین روز از برگزاری این جشنواره نمایش «گرگ» محصول گروه تئاتر مغان هنر اردبیل، به نویسندگی محمود مهدوی و کارگردانی غریب منوچهری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و نمایش «هیچ اتفاقی اتفاقی نیست» محصول گروه تئاتر نقال‎ها هرسین کرمانشاه، به نویسندگی کامران شهلائی و کارگردانی مرتضی اسدی مرام در مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی کردکوی بر روی صحنه رفتند.

انتهای پیام/2307/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول