اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی استان‎ها خبر داد

اصلاح معافیت مددجویان از هزینه‎های عوارض ساخت و ساز

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی استان‎ها از اصلاح بند «د» ماده 39 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور در خصوص معافیت مددجویان دستگاه‎های حمایتی از پرداخت هزینه‎های عوارض و انشعابات برای یک‌بار در شهرها خبر داد.

اصلاح معافیت مددجویان از هزینه‎های عوارض ساخت و ساز

زهرا نورا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این بند به دلیل ابهام در عبارات مورد تفسیر متعدد قرار گرفته و حدود آن برای شهرداری‎ها و ادارات روشن نیست.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور طرح اصلاح بند «د» ماده 39 قانون پنج ساله پنجم توسعه کشور توسط شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد و در صحن علنی شورای عالی استان‎ها به تصویب رسید. 

به گفته نورا، این طرح طبق اصل 102 قانون اساسی مراحل قانونی تصویب نهایی را طی می‎کند.

کلانشهرها و مراکز استان‎ها 75 و سایر شهرها و روستا 100 مترمربع

نماینده گلستان در شورای عالی استان‎ها ادامه داد: براساس این اصلاحیه زیربنای مفید اماکن متعلق به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در کلانشهرها و مراکز استان‎ها و سایر شهرها و روستاها تعیین شد.

نورا افزود: براساس این اصلاحیه زیربنای مفید در کلانشهرها و مراکز استان‎ها تا 75 مترمربع و در سایر شهرها و روستاها 100 مترمربع تعیین شده است.

معافیت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه‎های پروانه ساختمانی

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: طبق این اصلاحیه مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) از پرداخت تمامی هزینه‎های مربوط به صدور پروانه ساختمانی اعم از عوارض شهرداری و هزینه‎های انشعاب آب، برق و گاز برای یک بار معاف هستند.         

به گفته نورا، طبق ماده 39 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور، دولت موظف است به منظور توانمندسازی افراد و گروه‎های نیازمند به ویژه زنان سرپرست خانواده و معلولان نیازمند با تاکید بر برنامه‎های اجتماع‎محور و خانواده‎محور با استفاده از منابع بودجه عمومی دولت و کمک‎های مردمی اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: براساس بند «الف» این قانون دولت موظف به طراحی نظام سطح‎بندی خدمات حمایتی و توانمندسازی متناسب با شرایط بومی، منطقه‎ای و گروه‎های هدف حداکثر تا پایان سال اول برنامه و فراهم کردن ظرفیت‎های لازم برای استقرار نظام مذکور در طول برنامه است.

نورا خاطرنشان کرد: بند «ب» ماده 39 این قانون بر اجرای برنامه‎های توانمندسازی حداقل سالانه 10 درصد خانواده‎های تحت پوشش دستگاه‎های حمایتی به استثناء سالمندان و معلولان ذهنی و خروج آنها از پوشش‎های حمایتی مستقیم تاکید دارد.

به گفته وی، تامین حق سرانه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیازمند، افراد بی‎سرپرست و معلولان نیازمند در طول سال‎های برنامه پنج ساله پنجم توسعه بند «ج» این ماده است.

انتهای پیام/2307/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول