اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد همدان:

توانمندسازی مددجویان در دستور کار است/ ارتقای جایگاه اجتماعی مددجویان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان گفت: کمیته امداد توانمندسازی فکری و جسمی را برای ارتقای جایگاه اجتماعی مددجویان در دستور کار قرار داده است.

توانمندسازی مددجویان در دستور کار است/ ارتقای جایگاه اجتماعی مددجویان

علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه کمیته امداد 22 روز پس از پیروزی انقلاب تشکیل شده است، اظهار داشت: کمیته امداد قدیمی‌ترین نهاد انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین نهاد حمایتی کشور است.

وی افزود: کمیته امداد با توجه به برنامه پنجم توسعه نگاه تحول‌گرا به مقوله امداد با تغییرات تکنولوژی در جامعه مثل فضای مجازی، دولت الکترونیک و خروج از حالت سنتی و ورود به مدرنیزه شدن را مد نظر خود قرار داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی همدان با اشاره به اینکه توانمندسازی صرفا اشتغالزایی نیست، ادامه داد: به علت فقر و ناتوانی مالی برخی از افراد در برخی موارد شاهد افسردگی آنها هستیم که باید در فکر و روان این افراد کار فرهنگی انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی و تغییر افکار مددجویان که خود را طرد شده از جامعه می‌دانستند تعالی فکری و اعتماد به نفس ایجاد و عزت نفس را به وجود می‌آورد.

ابراهیمی به ایجاد بستر با فرهنگ‌سازی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از ایجاد روحیه خودباوری در خانواده ها بر روی فرزندان آنان کارهای فرهنگی برای ادامه تحصیل انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر برای ارتقای فرهنگی خانواده‌های مددجو اطلس جامع فرهنگی و میزان جامع آموزش خانواده، تمام نیازهای فرهنگی مددجویان را تأمین می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان به نخبگان خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: دانش‌آموزان و دانشجویان خانواده بزرگ امداد در المپیادهای علمی و پذیرش در دانشگاه‌ها رتبه‌های خیلی خوبی را کسب کردند.

وی با بیان اینکه پرداختن به فرهنگ هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده است افزود: با سرمایه‌گذاری در فرهنگ سالم خانواده‌ها مدیران و خدمتگذاران آینده نظام پرورش می‌یابند.

ابراهیمی تأکید کرد: کمیته امداد در مرحله دوم ایجاد شغل و منبع درآمد را مدنظر دارد که مددجویان به جای اینکه منتظر دریافت حقوق و مستمری پایین کمیته امداد باشند با دریافت مشاوره شغلی و حرفه آموزی با پرداخت تسهیلات می‌توانند خوداشتغال شوند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد نظارت و هدایت افرادی که با حرفه‌آموزی دارای شغلی شدند آنها را به سمت خوداتکایی کامل سوق می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد همدان به حمایت‌های دیگر در خصوص ایجاد اشتغال پرداخت و تأکید کرد: بازاریابی و ایجاد فروشگاه‌هایی برای عرضه کالاهای تولیدی خانواده‌های توانمندشده را برای حمایت‌های بیشتر انجام می‌دهیم.

وی در ادامه به کارنامه درخشان کمیته امداد در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کمیته امداد در اشتغال‌زایی عملکرد مناسبی داشته دولت ایجاد اشتغال برای روستائیان و شهرهای زیر 25 هزار نفر را به کمیته امداد سپرده است.

ابراهیمی با اشاره به تأمین جهیزیه برای دختران در آستانه ازدواج با کمک خیرین ادامه داد: در استان همدان برای 3 هزار نوعروس جهیزیه تأمین شده و تعداد 8 هزار و 800 دختر در آستانه ازدواج منتظر دریافت جهیزیه هستند.

وی افزود: تأمین بهداشت و سلامت خانواده‌ها و درمان بیماری‌های آنان از دیگر خدمات کمیته امداد به مددجویان زیر پوشش است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان با بیان اینکه مسکن و سرپناه از ضروریات اساسی خانواده‌ها است اظهار داشت: با پیگیری‌های سه ساله کمیته امداد امام خمینی تصویب شده که تعداد 20 هزار مسکن برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در کشور احداث شود که سهمیه استان همدان بیش از 580 واحد مسکونی است.

وی بیان داشت: تأمین لوازم خانگی، سبد غذایی، پوشاک از نیازهای اولیه و ضروری هر کسی است که سعی در تأمین آن داریم.

ابراهیمی تأکید کرد: یکی از ابتکارات کمیته امداد تأمین نیازهای ایتام در قالب طرح اکرام ایتام است و امید است با کمک رسانه‌ها بیمه روستائیان را به نتیجه مطلوب برسانیم.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد برگزاری طرح مفتاح‌الجنه است با این صورت که مسئولین با حضور در منزل ایتام، از نزدیک با مسائل و مشکلات ایتام آنها آشنا می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان با بیان اینکه ایتام دسته‌بندی شده‌اند تصریح کرد: ایتام زیر 10 سال در اولویت حمایت هستند، حامیان به خاطر پرداخت سهم سادات بیشتر علاقه‌مند به حمایت از ایتام سادات هستند و پس از آن دختران در اولویت سوم قرار دارند.

وی از بانک‌ها درخواست کرد کمیته امداد را در پیشبرد اهداف خود بیشتر یاری دهند و ابراز داشت: کمیته امداد در پرداخت تسهیلات به متقاضیان ضمانت لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/89019/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول