اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجمین نمایش در جشنواره تئاتر برهان بر روی صحنه رفت

اردبیلی‎ها گرگ را در گرگان بر روی صحنه بردند

خبرگزاری فارس: نمایش «گرگ» محصول گروه تئاتر مغان اردبیل به عنوان پنجمین نمایش نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان ظهر امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی بر روی صحنه رفت.

اردبیلی‎ها گرگ را در گرگان بر روی صحنه بردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نویسنده این نمایشنامه محمود مهدوی و بازیگران آن علی محمدزاده، مریم ندائی، یاشار هاشمی و یاشار منوچهری هستند.

بر اساس این گزارش، موسیقی زنده نمایش «گرگ» بر عهده یاشار هاشمی و یاشار منوچهری بوده و دستیاری کارگردان نیز بر عهده شهرام شاکری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، طراح صحنه و لباس، دستیار صحنه و لباس و طراح بروشور به ترتیب غریب منوچهری، رضا ممی‎زاده و ترحم سلمانی هستند. 

نمایش گرگان اشاره به گرگ قصه حضرت یوسف (ع) دارد

کارگردان نمایش «گرگ» پیش از اجرای این نمایش در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گفت: این نمایش اشاره به گرگ قصه حضرت یوسف (ع) دارد که از سوی برادران آن حضرت مورد اتهام قرار گرفته است.

غریب منوچهری افزود: در این نمایش گرگ برای رفع اتهام و تبرئه به دنبال حضرت یوسف (ع) بوده و در این مسیر با شخصیت‎هایی که درباره آن حضرت اطلاعاتی دارند مواجه می‎شود.

وی تجربه گروه مغان اردبیل در اجرای چنین نمایش‎هایی را دلیل انتخاب این موضوع عنوان کرد.

منوچهری ابراز امیدواری کرد که اجرای چنین نمایش‎هایی بیش از گذشته موجب پیوند مردم با تئاتر و آشنایی آنها با مفاهیم و داستان‎های قرآنی شود.

کارگردان نمایش «گرگ» اذعان داشت: نمایش گرگ حاصل تلاش شبانه‎روزی دست‎اندرکاران نمایش از زمان تدوین نمایشنامه تا اجراست و در این مسیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل نیز حمایت‎های لازم را به عمل آورده است.

برگزاری جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان زمینه تولید آثار ارزشمند در حوزه دین است

این کارگردان استان اردبیل، برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان را به فال نیک گرفته و آن را زمینه تولید آثار ارزشمند در حوزه دین دانست.

منوچهری افزود: اتخاذ سیاست تمرکززدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بهره‎گیری بیشتر از توانمندی‎های استان‎ها برای برگزاری جشنواره‎های ملی و بین‎المللی اقدام در خور شایسته‎ای است.

این فعال هنری اردبیل با اشاره به برگزاری جشنواره‎های موضوعی تئاتر در گذشته از تعطیلی آنها بعد از برگزاری یک یا دو دوره انتقاد کرد.

منوچهری توصیه کرد: برای پرهیز از تکرار تجربیات تلخ گذشته در جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان جشنواره‎های گذشته باید آسیب‎شناسی شوند.

وی هشدار داد: در صورت بی‎توجهی به دلایل ناموفق بودن جشنواره‎های موضوعی تئاتر احتمال تکرار آن تجربیات در جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان نیز وجود دارد.

نمایش «کاروان» ساعت 19 امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می‎شود    

لازم به ذکر است همزمان با اجرای نمایش گرگان در تالار فخرالدین اسعد گرگان، نمایش «هیچ اتفاقی اتفاقی نیست» توسط گروه نقال‎ها کرمانشاه در مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی کردکوی بر روی صحنه رفت.

همچنین در آخرین اجرای سومین روز نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان نمایش «کاروان» محصول گروه تئاتر فروغ اردبیل ساعت 19 امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می‎شود.

انتهای پیام/2307/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول