اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه ارداق:

اتحاد یکپارچه ملت‌ها را در برابر توطئه‌ها محفوظ می‌دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ارداق با اشاره به مبارزات مردم الجزایر علیه ارتش فرانسه، گفت: اتحاد یکپارچه ملت‌ها را در برابر هرگونه توطئه محفوظ می‌دارد و همین اتحاد عامل پیروزی مردم الجزایر مقابل فرانسه بود.

اتحاد یکپارچه ملت‌ها را در برابر توطئه‌ها محفوظ می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت ‌الاسلام اسحاق‌علی بیگدل‌لو امروز در دیدار با تعدادی از روحانیون شهر ارداق اظهار داشت: هفته وحدت و ایام ولادت بهانه خلقت پیامبر اعظم (ص) و امام‌ صادق(ع) فرصتی برای درک و اندیشه درباره اهمیت وحدت است.

امام جمعه ارداق افزود: وحدت در دنیای اسلامی یکی از ضروری‌ و اساسی‌ترین نیازها است و از ابتدای تأسیس دین اسلام همین ندای آسمانی و دعوت خدای متعال است که پیکره انسانی و جامعه اسلامی را شکل داد و جان تازه بخشید.

وی عنوان کرد: در آیه شریفه 109 سوره مبارکه آل عمران (واعتصمو به‌ حبل‌الله و لاتفرقو) به سوی وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی یعنی قرآن و اسلام و هرگونه وسائل وحدت سفارش شده است و از هرگونه تفرقه، و پراکندگی سیاسی و اجتماعی در جامعه مسلمین بر حذر داشته شده است.

امام جمعه ارداق پیرامون موضوع وحدت در ادیان الهی ادامه داد: وحدت اساس ادیان الهی است و طبق فرموده قرآن: (ان هذه امتکم امته واحده) و نیز آیه 92 ( ان ربکم فاعبدون) در سوره انبیاء، در این عصر و زمان و با توجه به پیچیدگی نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و تفرقه‌ افکنی بین مذاهب اسلامی و جریان‌های سیاسی اصل وحدت و حفظ آن از ضروریات است.

بیگدل‌لو عنوان کرد: با توجه به تأکید امام‌ راحل و همچنین مقام معظم رهبری بر ایجاد وحدت در دنیای اسلام در مراحل مختلف اصل اتحاد لازمه ترقی و افتخار روز‌ افزون است.

وی پیرامون حضور آگاهانه و با بصیرت ملت در عرصه‌های ملی تصریح کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که همه دشمنان اسلام و نظام چشم به انتخابات و حضور با شکوه و جدی ملت همیشه حماسه‌آفرین ایران اسلامی دوخته‌اند اصل بصیرت تیر خلاصی به نقشه‌های پلید آنها بوده و دسیسه متجاوزان را نابود می‌کند.

امام جمعه ارداق پیرامون آثار اتحاد در جامعه اسلامی اظهار داشت: به طور مثال در کشور الجزایر زمانی در مجموع 10 تا 15 میلیون جمعیت سکونت داشته‌اند ولی با این حال این کشور با یکی از کشور‌های به اصلاح مترقی جهان به نام فرانسه هفت ماه جنگ کرد.

بیگدل‌لو تصریح کرد: البته از نظر قدرت، ثروت، عنوان، جمعیت، سلاح و همه چیز فرانسه در آن زمان با الجزایر قابل مقایسه نبود اما الجزایر در زیر سایه اتحاد مردمی و با همان امکانات در برابر متجاوز ایستادگی کرد.

وی عنوان کرد: رمز پیشرفت و پیروزی مردم الجزایر همین مسئله وحدت بود که از قضا یکی از الجزایری‌ها در مقاله‌ای به این سر و رمز اشاره کرده و می‌نویسد که سر پیروزی ما در این بود که با همین مقدار کم همه با یکدیگر بودیم و در میان خود یک خائن نیز نداشتیم.

امام جمعه ارداق افزود: نتیجه چنین پیوندی این می‌‌شود که کسانی که ایجاد تفرقه در بین مردم می‌کنند خائن به امت اسلام و ملت‌های شریف هستند و قطعا دچار خسران شده و توسط خود مزدوران نابود می‌شوند.

انتهای پیام/77005/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول