اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله حسینی بوشهری:

علوم انسانی باید با مبانی اسلامی همگام باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه علوم انسانی با رویکرد علوم اسلامی در دانشگاه‌های باید تغییر یابد، گفت: اگر علوم انسانی همگام با مبانی دینی و اسلامی نباشد انقلاب ما دچار چالش خواهد شد.

علوم انسانی باید با مبانی اسلامی همگام باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست با روسای دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد، معاونین پژوهشی دانشگاه‌ها و مسئولان آموزشی در بوشهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی قبل از اینکه یک حرکت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی باشد باید از منظر فرهنگی تجزیه و تحلیل کرد.

وی با بیان اینکه موضوع فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان اساس و اصل برای ماندگاری مطرح است، تاکید کرد: زمانی که به انقلاب آسیب وارد می‌شود نشان از این است که انقلاب از بعد فرهنگی دچار سستی شده و از عهده وظیفه آن برنیامده‌ایم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: اکنون انقلاب اسلامی بعد فرهنگی دارد این بعد به علوم انسانی وابسته است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه کشورما در علوم مختلف پیشرفت‌های قابل قبولی داشته است، تصریح کرد: علوم انسانی در دانشگاه‌ها تولیدات دانشمندان غربی است که اگر علوم انسانی همگام با مبانی دینی و اسلامی نباشد انقلاب ما دچار چالش خواهد شد. اسلامی سازی علوم انسانی از جنگ هشت ساله هم سخت‌تر است که باید در فضای حوزوی و دانشگاهی این مهم اتفاق بیفتد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان تاکید کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ماندگار بماند باید در بعد فرهنگی آن کاری کارستان انجام شود در غیر این صورت علوم انسانی در آینده با چالش روبرو خواهد شد.

حسینی بوشهری تغییر در جهان بینی علوم انسانی یک ضرورت دانست و افزود: تغییر واژه‌ها در علوم انسانی جوابگو نیست بلکه باید از مبنا تغییر کند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تمدن اسلامی هستیم، گفت: اگر در مرزهای ملی تشکیل حکومت اسلامی داده‌ایم بحث صدور آن یک هنر است که باید به دیگر نقاط جهان منتقل کنیم.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول