اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب پیشینه، وضعیت موجود، چشم‌انداز آینده

نشست اسلامی‌سازی و بومی‌سازی علوم تربیتی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ارتباطات انجمن‌های علمی حوزه از برگزاری نشست اسلامی‌سازی و بومی‌سازی علوم تربیتی (پیشینه، وضعیت موجود، چشم‌انداز آینده) در روز 15 بهمن در قم خبر داد.

نشست اسلامی‌سازی و بومی‌سازی علوم تربیتی در قم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام موسی اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نشست اسلامی‌سازی و بومی‌سازی علوم تربیتی(پیشینه، وضعیت موجود، چشم‌انداز آینده) اظهار کرد: این نشست بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی‌سازی علوم با حضور حجت‌الاسلام نوذری عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نشست اسلامی‌سازی و بومی‌سازی علوم تربیتی (پیشینه، وضعیت موجود، چشم‌انداز آینده) ساعت 18 و 30 دقیقه در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

مسئول ارتباطات انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به تأسیس انجمن تعلیم و تربیت اسلامی در سال 83 گفت: این انجمن به منظور ضرورت توسعه و تعمیق مباحث علوم تربیتی در حوزه‌های علمیه، تقویت و گسترش روحیه نظریه‌پردازی، پژوهشگری، آزاداندیشی، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های تخصصی علوم تربیتی راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از اندیشمندان و متخصصان حوزوی فارغ‌التحصیل رشته تعلیم و تربیت اسلامی هستند که گام‌های مفید و ارزشمندی در راستای تعالی‌بخشی علوم تربیتی و مباحث مربوط به آن برداشته‌اند.

سامان‌بخشی به امور پژوهشی در زمینه تعلیم و تربیت

اشکوری سامان‌بخشی به امور پژوهشی و آموزشی در زمینه تعلیم و تربیت، پرورش نیروهای انسانی لایق و کارآمد در حوزه علوم تربیتی، زمینه‌سازی برای تعمیق و توسعه پژوهش‌ها، ایجاد زمینه مناسب برای تضارب آراء و گفت‌وگوهای علمی و ارتباط بین متخصصان تعلیم و تربیت و نهادهای تربیتی را از دیگر اهداف این انجمن ذکر کرد.

وی با اشاره به افراد دست‌اندرکار در تأسیس انجمن تعلیم و تربیت اسلامی گفت: حجج اسلام اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه، محمدعلی حاجی ده‌آبادی، سید علی حسینی‌زاده، محمد داوودی، هادی رزاقی، محمدجواد زارعان، عباسعلی شاملی، صادق کریم‌زاده، سید صادق موسوی‌نسب و محمود نوذری از جمله مؤسسان این انجمن هستند.

مسئول ارتباطات انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به فعالیت‌های انجمن در بخش‌های مختلف گفت: تعلیم و تربیت اسلامی و آموزش و پرورش، آموزش عالی و خانواده از جمله بخش‌های تعریف شده برای فعالیت این انجمن است.

وی با اشاره به نشست‌های برگزار شده از سوی انجمن تعلیم و تربیت گفت: معرفی نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه موفق و بررسی و نقد مبانی انسان‌شناختی فمنیسم لیبرال و دلالت‌های تربیتی آن از منظر اسلام از جمله نشست‌هایی بود که این انجمن تاکنون برگزار کرده است.

اشکوری خاطرنشان کرد: تاکنون انجمن کارگاه‌های علمی و آموزشی مانند کارگاه تربیت فرزند ویژه خواهران، مشاوره اسلامی، مهارت‌های ارتباطی، مدیریت خشم و مهارت‌های یادگیری را برگزار کرده است.

انتهای پیام/78003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول