اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

جدال و خصومت با دیگران از رذایل اخلاقی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: جدال و خصومت با دیگران از رذایل اخلاقی است و این عمل ناپسند باید توسط افرادی که این خصوصیت را دارند ترک شود.

جدال و خصومت با دیگران از رذایل اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: از نظر اسلام بهترین روش برای تبیین حقایق و رسیدن به نظرات صحیح، بحث منطقی خالی از هر گونه تعصب، لجاجت و افراط و تفریط است لذا یکی از شعارهای اساسی اسلام فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه است.

وی افزود: از نظر اسلام جدال یا به تعبیر دیگر برخوردهای تعصب‌آلودی که برای برتری‌جویی بر طرف مقابل و شکست دادن به آن صورت می‌گیرد محکوم است. رسول خدا (ص) در این زمینه می‌فرمایند « انسان به حقیقت ایمان نمی‌رسد مگر از طریق ترک جدال و خصومت ولو حق باشد».

شکوری در ادامه با تبریک دهه مبارک فجر، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران تجدید حیات اسلام بود.

خطیب جمعه خوی اظهار داشت: تعبیرات زیبایی از پیروزی انقلاب اسلامی شده است از قبیل غلبه مستضعفین بر مستکبرین یا پیروزی اسلام بر کفر یا پیروزی اسلام بر استکبار غربی و شرقی حاکم بر جهان در نهایت انقلاب اسلامی ایران یک نوع تجدید حیات دین مقدس اسلام بود.

وی در ادامه بازگشت رهبر کبیر انقلاب به وطن اسلامی، تشکیل شورای انقلاب، تشکیل دولت موقت، پیمان همافران با امام است، دستور امام بر شکستن حکومت نظامی، اعلام بی‌طرفی ارتش و در نهایت پیروزی انقلاب در روز 22 بهمن را از جمله حوادث تاریخی و مهم انقلاب اسلامی برشمرد.

شکوری ادامه داد: امروز استکبار جهانی از انقلاب اسلامی بر وحشت افتاده است و آن را یک خطر جدی بر موجودیت خود می‌داند چون فرهنگ انقلاب اسلامی جهانی شد و پایگاه‌های استکبار را یکی پس از دیگری به سقوط می‌کشاند.

وی با اشاره به حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به یک مرکز تحقیقاتی سوریه گفت: این اقدام تجاوزکارانه لکه ننگی است بر دامن تمامی کسانی که جاده صاف کن برای پیشروی اسرائیل شده‌اند از قبیل حاکمان ترکیه، عربستان، قطر و گروه‌های تروریستی که بنام دفاع از مردم از اسرائیل حمایت می‌کنند.با وجود این همه رذالت مقاومت اسلامی در منطقه پیروز خواهد شد.

خطیب جمعه خوی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجتماع شرکت‌کنندگان بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری خطاب به حاضرین و عموم مسلمانان و گروه‌های اسلامی اظهار داشت هر گونه حرکت اختلافی درون کشورهای اسلامی برخلاف وحدت و بازی در زمین دشمن است.

وی اظهار داشت: امروز پیروزی و موفقیت در پیروزی به توطئه‌های استکبار تبعیت از ولی امر مسلمین است.

انتهای پیام/61001/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول