اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان مطرح کرد:

تشریح 12 فصل از کارنامه دولت نهم و دهم در گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان 12 فصل از کارنامه دولت نهم و دهم را در مقایسه با دولت‎های گذشته در طول 27 سال از پیروزی انقلاب تاکنون در گلستان تشریح کرد.

تشریح 12 فصل از کارنامه دولت نهم و دهم در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان، جواد قناعت صبح امروز در جمع مسئولان و ادارات استان با گرامیداشت ایام‎الله دهه‎فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: به دلیل اینکه آخرین دهه‎فجر دولت دهم است، آمار مقایسه‎ای از شاخص‎های توسعه ‎استان در طول 27 سال قبل از دولت نهم و آمار توسعه‎ای در طول دولت‎های نهم و دهم را در گلستان ارائه خواهیم کرد تا میزان پیشرفت استان را در کارنامه دولت‎های مختلف به مردم نشان دهیم.

وی در خصوص شاخص‎های توسعه در فصل تربیت بدنی تصریح کرد: قبل از دولت نهم یعنی در طول 27 سال از عمر انقلاب، تعداد فضاهای ورزشی سرپوشیده 73 سالن بود و در دولت نهم و دهم به 292 سالن رسیده است که در این زمینه رشد 400 درصدی را شاهد بوده‎ایم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تعداد فضاهای ورزشی روباز قبل از دولت نهم 25 مکان بود و در دولت‎های نهم و دهم به 86 مکان افزایش یافته که در مجموع 111 فضای ورزشی روباز در گلستان وجود دارد.

قناعت با بیان اینکه مساحت فضای ورزشی سرپوشیده قبل از دولت نهم 43 هزار مترمربع بوده است افزود: در دولت‎های نهم و دهم مساحت فضای ورزشی سرپوشیده به 85 هزار مترمربع رسیده است که در مجموع 128 هزار مترمربع فضای ورزشی سرپوشیده در گلستان داریم.

وی یادآور شد: مساحت فضای ورزشی روباز قبل از دولت نهم 229 هزار مترمربع بوده است و در دولت‎های نهم و دهم به 705 هزار مترمربع رسیده که در مجموع 934 هزار مترمربع شده است.

استاندار گلستان سرانه ورزشی را قبل از دولت نهم 0.2 مترمربع عنوان کرد و ابراز داشت: این میزان سرانه ورزشی در دولت‎های نهم و دهم به 0.5 مترمربع رسیده و در مجموع سرانه ورزشی در گلستان 0.7 مترمربع است.

قناعت تعداد آموزشگاه‎های آزاد فنی و حرفه‎ای را در فصل آموزش قبل از دولت نهم 427 آموزشگاه یاد کرد و خاطرنشان کرد: در دولت‎های نهم و دهم تعداد آموزشگاه‎های آزاد فنی و حرفه‎ای به 141 عدد رسیده است که در مجموع 568 مرکز آموزشگاه‎های آزاد فنی و حرفه‎ای در گلستان داریم.

وی یادآور شد: تعداد مراکز آموزش عالی قبل از دولت نهم 23 مورد بوده و در طول دولت‎های نهم و دهم نیز 23 مرکز آموزش عالی ایجاد شده است که در مجموع به 46 مرکز آموزش عالی رسیده است.

استاندار گلستان به کارنامه دولت در حوزه مخابرات استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد مشترکان تلفن ثابت قبل از دولت نهم 437 هزار شماره بوده و در دولت‎های نهم و دهم 191 هزار شماره اضافه شده است که در مجموع 630 هزار شماره مشترکان تلفن ثابت در گلستان داریم.

قناعت اضافه کرد: تعداد مشترکان تلفن همراه قبل از دولت نهم 161 هزار شماره بوده و در دولت‎های نهم و دهم به 679 هزار شماره رسیده است.

وی توسعه شبکه فیبر نوری و اتصال در تمامی شهرستان‎ها را از دیگر کارهای بسیار ارزنده حوزه مخابرات گلستان در دولت‎های نهم و دهم برشمرد و افزود: به‌روزرسانی واگذاری تلفن‎های ثابت و همراه نیز از دیگر اقدامات شایسته در حوزه مخابرات بوده است.

استاندار گلستان در خصوص شاخص‎های حوزه بهداشت و درمان گفت: قبل از دولت نهم تعداد تخت ثابت یک‎هزار و 938 و در دولت‎های نهم و دهم 542 تخت بیمارستان اضافه شده که در مجموع 2 هزار و 480 تخت ثابت بیمارستانی در گلستان داریم.

قناعت بیان داشت: در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری تعداد فرستنده‎های تلویزیونی قبل از دولت نهم 284 فرستنده بود و که در دولت‎های نهم و دهم 311 فرستنده تلویزیونی اضافه شده که در مجموع 595 فرستنده در گلستان داریم و این آمار رشد 110 درصدی را نشان می‎دهد.

وی در خصوص تعداد مناطق نمونه گردشگری گفت: قبل از دولت نهم در گلستان تعداد مناطق نمونه گردشگری صفر بوده و در دولت‎های نهم و دهم به 32 منطقه نمونه گردشگری رسیده است.

استاندار گلستان تعداد مراکز اقامتی و هتل‎ها را قبل از دولت نهم در استان 22 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: در دولت‎های نهم و دهم 13 مرکز اقامتی و هتل در گلستان راه‎اندازی شد.

قناعت در خصوص کارنامه دولت در بخش صنعت و معدن گلستان بیان داشت: قبل از دولت نهم شش شهرک در گلستان داشتیم اما در دولت‎های نهم و دهم هفت شهرک و دو ناحیه صنعتی به گلستان اضافه شد.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای صنعتی قبل از دولت نهم 442 واحد بوده و در دولت‎های نهم و دهم 371 واحد فعال صنعتی اضافه شده است که در حال حاضر 800 واحد فعال صنعتی در گلستان وجود دارد.

استاندار گلستان پروژه پتروشیمی، کارخانه سیمان پیوند گالیکش، کارخانه نبرد فولاد مینودشت، احداث منطقه ویژه اقتصادی، احداث شهرک یک‎هزار هکتاری را از دیگر برنامه‎های دولت نهم و دهم در گلستان برشمرد.

قناعت به کارنامه دولت در فصل انرژی اشاره کرد و افزود: در شاخص تعداد مشترکان برق قبل از دولت نهم 367 هزار مشترک برق و در دولت‎های نهم و دهم 205 هزار مشترک برق به گلستان اضافه شد که در مجموع در حال حاضر 572 هزار مشترک در استان داریم.

وی با بیان اینکه تعداد جایگاه‎های سی‌.ان‌.جی قبل از دولت نهم صفر بوده است اضافه کرد: اکنون 53 جایگاه سی‌.ان‌.جی در گلستان داریم که این مهم در کارنامه دولت نهم و دهم در گلستان رقم خورده است.

استاندار گلستان بیان داشت: تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی قبل از دولت نهم 179 روستا بوده و در دولت‎های نهم و دهم 478 روستا از نعمت گاز برخوردار شدند که در مجموع 657 روستا در سطح استان از نعمت گاز برخوردارند.

قناعت در خصوص تعداد شاخص مسافر جابه‌جا شده توسط این فرودگاه را قبل از دولت نهم 37 هزار نفر عنوان کرد و ابراز داشت: در دولت‎های نهم و دهم تعداد شاخص مسافر جابه‌جا شده توسط فرودگاه به 231 هزار نفر رسیده است.

وی گفت: در شاخص طول بزرگراه قبل از دولت نهم، 146 کیلومتر و در دولت‎های نهم و دهم به 135 کیلومتر رسید.

به گفته استاندار گلستان؛ در شاخص طول راه آسفالته روستایی قبل از دولت نهم یک‎هزار و 307 کیلومتر بوده و در دولت‎های نهم و دهم به یک‎هزار و 78 کیلومتر رسید.

قناعت اظهار داشت: در شاخص مقاوم‎سازی مسکن روستایی نیز قبل از دولت نهم شش هزار و 200 واحد مسکن روستایی مقاوم‎سازی شد و در دولت‎های نهم و دهم 56 هزار و 300 واحد مسکن روستایی مقاوم‎سازی شده است که رتبه نخست کشور را به دست آورده‎ایم.

انتهای پیام/2307/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول