اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد ‌کردستان خبر داد

بهره‌مندی 45 هزار مددجوی کردستانی از بیمه اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی ‌کردستان از بهره‌مندی 45 هزار و 462 مددجوی شهری زیر پوشش این نهاد از خدمات بیمه‌ اجتماعی خبر داد.

بهره‌مندی 45 هزار مددجوی کردستانی از بیمه اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد در مراسم تجلیل از 25 نفر از پزشکان مراکز طرف قرارداد با کمیته امداد امام‌خمینی استان کردستان در سنندج اظهار داشت:‌ 45 هزار و 462 نفر از جمعیت 59 هزار و 300 نفری مددجویان شهری زیر پوشش این نهاد از بیمه اجتماعی هستند.

به گفته وی، 304 مرکز درمانی در سطح استان در حال حاضر طرف قرارداد با کمیته امداد امام‌خمینی بوده و به مددجویان زیر پوشش این نهاد خدمات مختلف درمانی ارائه می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی ‌کردستان با اشاره به اختصاص 10 میلیارد تومان به بحث بیمه‌های درمانی و بیمه اجتماعی مددجویان زیر پوشش این نهاد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون،‌ هفت میلیارد تومان از این اعتبار هزینه شده است.

به گفته موسی‌نژاد، سه میلیارد و 550 میلیون تومان از اعتبار فوق‌الذکر بابت بیمه‌های اجتماعی و بقیه نیز در سرفصل‌های مختلف شامل بیماران صعب‌العلاج، بیماران زمین‌گیر، بیماران خاص و ... هزینه شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام‌خمینی‌ در رویکرد جدید خود در کنار توجه به بحث درمان بیماران، نیازهای دیگر مددجویان همچون بهداشت فردی، بهداشت محیط کار و حتی کمک به رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند را نیز در دستور کار قرار داده است. 

وی از حمایت این نهاد از یک‌هزار و 545 کودک زیر شش سال مبتلا به سوء تغذیه در استان خبر داد و گفت: کمیته امداد امام‌خمینی از ابتدای سال‌جاری تاکنون، اعتباری بالغ بر 211 میلیون تومان را در این حوزه هزینه کرده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی ‌کردستان، تلاش در راستای ارتقای سطح بهداشت محیط زیست خانواده‌های مددجو، برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزش بهداشت، بهسازی فضاهای خودکفایی، ارزیابی سلامت دانش‌آموزان اعزام شده به اردوهای فرهنگی و آموزشی و ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوار از جمله فعالیت‌های کمیته امداد امام‌خمینی استان در حوزه درمان در سال‌جاری بوده است. 

ارائه خدمات ارزیابی سلامت به 320 زن سرپرست خانوار

موسی‌نژاد همچنین از ارائه خدمات ارزیابی سلامت به بیش از 320 زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد و گفت:‌ به منظور اجرای این طرح و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، اعتباری بالغ بر 17 میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی، بررسی سوابق پزشکی، جمع‌آوری اطلاعات فردی، معاینات جسمانی از قبیل سر و گردن، قفسه سینه، شکم، استخوان‌ها، مفاصل و انجام آزمایش‌های پاراکلینیکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: انجام آزمایش‌های پاراکلینیکی همچون سنجش هموگولوبین، قند خون، چربی خون و آزمایش‌های خاص همچون بررسی عملکرد کلیوی از دیگر برنامه‌های مورد توجه در اجرای این طرح است. 

حمایت کمیته امداد از یک‌هزار و 147 بیمار صعب‌العلاج

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی ‌کردستان با اشاره به حمایت این نهاد مقدس از یک‌هزار و 147 بیمار صعب‌العلاج اظهار داشت: کمیته امداد امام‌خمینی در کنار پرداخت هزینه‌های درمانی این بیماران در سرفصل‌های مختلف از آنان حمایت می‌کند.

به گفته موسی‌نژاد، هر ماه مبلغی بابت هزینه‌های پنهان و جانبی این بیماران توسط این نهاد به آنان پرداخت می‌شود تا بخشی از مشکلاتشان را رفع کند.

وی تصریح کرد:‌ ارائه آموزش‌های بهداشتی به کارکنان و امدادگران از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های حوزه درمان این نهاد مقدس است به همین منظور از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 352 نفر از کارکنان زیر پوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی کردستان در ادامه به اجرای طرح پزشک خانواده و نقش کمیته امداد امام‌خمینی در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: آموزش و مدیریت انسانی با محوریت آموزش نیروهای جدیدالورود و بازآموزی نیروهای موجود در اجرای طرح پزشک خانواده به‌ عهده کمیته امداد امام‌خمینی گذاشته شده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: کمیته امداد امام‌خمینی علاوه بر این مسئولیت‌ها در کمیته فرهنگی، تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی عمومی، آمار و فناوری اطلاعات، ساماندهی و تأمین و توزیع منابع مالی و غیر‌مالی و کمیته پایش و نظارت نیز فعالیت داشته و نقش آفرینی می‌کند.

وی در پایان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری همیشگی مراکز درمانی طرف قرارداد کمیته امداد امام‌خمینی در سطح استان گفت: 110 مراکز درمانی طرف قرارداد این نهاد در کنار ارائه خدمات درمانی به مددجویان از 220 یتیم زیرپوشش این نهاد نیز حمایت می‌کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم با تقدیم لوح تقدیر، 25 نفر از پزشکان توسط کمیته امداد امام‌خمینی تقدیر شدند.

انتهای‌پیام/79002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول