اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

قدرت بالای عملیات میدانی نیروهای مسلح مایه عزت نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر قدرت بالای عملیات میدانی در همه حوزه‌های نظامی نیروهای مسلح را مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست.

قدرت بالای عملیات میدانی نیروهای مسلح مایه عزت نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار با روحانیون نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر با بیان اینکه نیروهای مسلح در نظام اسلامی، رکن رکینِ ثبات اقتدار و عزت اسلامی هستند، اظهار داشت: اساس نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران بر مدار ایمان، تقوا و اخلاق اسلامی است.

صفایی‌بوشهری همچنین با بیان اینکه خواستگاه نیروهای مسلحِ ما، الهی است، ادامه داد: با توجه به اینکه نیروهای مسلح، سهم عظیمی در اقتدار اسلامی دارند، باید در مهندسی و مدیریت خود دارای نگاه دینی باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر ضمن اشاره به جایگاه ویژه نیروهای مسلح در استان بوشهر، بیان کرد: از آن جهت که سواحل استان بوشهر جزء سواحل نظامی تلقی می‌شود، نیروهای مسلح در استان بوشهر حرف اول را می‌زنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود استان بوشهر را به خاطر موقعیت ژئوپلتیک (جغرافیای سیاسی) خاصی که دارد به عنوان خط اول دفاعی و مقاومت دریایی و هوایی در حوزه خلیج‌فارس مطرح کرد.

صفایی‌بوشهری گردهمایی روحانیون نیروهای مسلح را باعث عزتمندی روحانیون نیروهای مسلح دانست و تصریح کرد: انتقال تجربیات گوناگون و تعامل قوی و ثمربخش، از جمله برکات این گردهمایی‌ها است.

امام جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود نیروهای مسلح را رکن اساسی مقاومت و دفاع نظامی سخت دانست و بیان کرد: از این جهت نیروهای مسلح بیشتر از همه گروه‌ها مورد تهاجم نرم دشمنان هستند.

روحانیون نیروهای مسلح فرماندهان دفاع مقدس فرهنگی هستند

وی از روحانیون نیروهای مسلح به عنوان  فرماندهان دفاع مقدس فرهنگی و دفع تهاجم نرم در بین نیروهای مسلح یاد کرد و افزود: روحانیون نیروهای مسلح باید با پیش‌بینی و ارزیابی برنامه‌های دشمنان و برنامه‌ریزی در جهت مقابله با تهاجم نرم به فضای نظامی، نیروهای مسلح را از آسیب‌های تهاجم نرم دشمن مصون بدارند.

صفایی بوشهری در ادامه با تأکید بر لزوم ارتباط قوی مراکز نیروهای مسلح با فضای عمومی جامعه، تصریح کرد: بزرگ‌ترین عنصر پدافند غیرعامل برای مناطق نظامی، مردمی هستند که نقش حمایت‌کننده را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نیروهای مسلح باید در شرایط کنونی جهان و در فضای نظامی خود، به آخرین جنگ‌افزارهای دفاعی و نظامی مسلح شوند، تصریح کرد: نیروهای مسلح باید با یک مدیریت بسیار قوی و دانش‌بنیان نظامی، فضا را رو به پیشرفت سوق دهند.

صفایی‌بوشهری قدرت بالای عملیات میدانی در همه حوزه‌های نظامی نیروهای مسلح را مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست.

امام جمعه بوشهر داشتن نگاه توأم با ولایت‌مداری و دین‌مداری را در پیمودن مسیر پیشرفت، بسیار ضروری دانست و بیان کرد: بخش عظیمی از مهندسی اقتدار نیروهای مسلح به روحانیون نیروهای مسلح بستگی دارد.

تقویت نیروهای مسلح بر همه واجب است

وی در ادامه بیانات خود افزود: تقویت نیروهای مسلح بر همگان واجب و تلاش در جهت تضعیف آن، حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ستاد نماز جمعه مهم‌ترین بخش ارتباطی مردم با مراکز نیروهای مسلح است، بیان کرد: این نوع تعاملات می‌تواند نتایج زیادی را در پی داشته باشد.

وی حضور پر رنگ پرسنل، فرماندهان و روحانیت نیروهای مسلح در نماز جمعه را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و گفت: در عرصه نظام اسلامی، نیروهای مسلح نزدیک‌ترین افراد به رهبری جامعه هستند.

امام جمعه بوشهر در ادامه، نماز جمعه را نماز ولایت و نماد عزت نظام اسلامی دانسته و افزود: مردم با دیدن نیروهای مسلح در نماز جمعه و کنار خود، احساس امنیت، صلابت و اقتدار بیشتری خواهند کرد که این خود باعث ایجاد ارتباطی دو سویه بین مردم و نیروهای مسلح خواهد شد.

صفایی‌بوشهری در پایان بیانات خود با تاکید بر لزوم برگزاری مداوم و منظم جلسات بین روحانیون نیروهای مسلح، گفت: باید این جلسات محتوایی اخلاقی، قرآنی، معنوی، علمی و پندآمیز داشته باشد.

انتهای پیام/66006/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول