اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 1395 میلیارد ریال

110 پروژه به مناسبت دهه فجر در دماوند بهره‏برداری می‏شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: در ایام دهه فجر 110 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک‏هزار و 395 میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و بهره‏برداری می‏شود.

110 پروژه به مناسبت دهه فجر در دماوند بهره‏برداری می‏شود

علیرضا قاسمی‏فرزاد در نخستین روز از ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران ضمن تبریک فرا رسیدن سی و چهارمین بهار انقلاب و روزهای خاطره‌انگیز پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح پروژه‏های قابل افتتاح شهرستان دماوند در این ایام پرداخت.

وی اظهار داشت: در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره هدف دولتمردان خدمت‏رسانی به مردم ایران اسلامی بوده است که این موضوع در دولت‏های نهم و دهم با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، 110 پروژه عمرانی در حوزه‏های راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، شهرداری‏ها، بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر یک‏هزار و 395 میلیارد ریال افتتاح و بهره‏برداری می‏شود.

قاسمی‏فرزاد تصریح کرد: 90 درصد این پروژه‏های عمرانی که در حوزه خدماتی و تولیدی هستند، در سال 90 آغاز شده‏اند و در مدت زمان کمتر از یک سال به بهره‏برداری رسیده است.

وی در تشریح پروژه‏های عمرانی قابل بهره‏برداری در دهه مبارک فجر بیان کرد: در حوزه راه و ترابری در دماوند و رودهن، 11 پروژه با اعتباری بالغ بر 271 میلیارد و 128 میلیون ریال به اجرا درآمده است.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: این پروژه‏ها شامل روکش آسفالت روستاهای آرو، سیدآباد، کلاک و مشهد، وسکاره، آردینه و جورد، روکش آسفالت محور رودهن- دماوند و بلوار گیلاوند، مرحله نخست چهارخطه کردن محور آبسرد- ایوانکی و نصب پل عابر پیاده، تعریض و بهسازی محور هراز و روشنایی محور دلیچایی و هراز است.

قاسمی‏فرزاد همچنین از افتتاح کمربندی شاخه جنوبی محور تهران- رودهن خبر داد و افزود: این محور به طول 9 کیلومتر با هزینه 582 میلیارد ریال برای تسریع و تسهیل در عبور و مرور در محور پرتردد تهران- رودهن احداث شده که سه کیلومتر آن در حوزه شهرستان دماوند و بقیه در حوزه شهرستان پردیس قرار دارد.

وی افزود: اجرای طرح هادی روستاهای مرا و سربندان و احداث دیوار سنگی روستای سربندان از جمله سه پروژه‏ای هستند که با اعتبار 5 هزار و 980 میلیون ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند به بهره‏برداری رسیده است.

فرماندار شهرستان دماوند به اهمیت تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف که همه روستاها به نعمت آب آشامیدنی سالم دسترسی یابند، آب و فاضلاب روستایی با احداث مخزن حصار و تأمین آب روستای اسلام‏آباد از طریق حفر چاه و تجهیز آن با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 250 میلیون ریال اقدام کرده است.

قاسمی‏فرزاد بهسازی معابر روستایی در دو روستای سربندان و آئینه‏ورزان و همچنین احداث غسال‏خانه روستای آئینه‏ورزان را خدمتی دیگر به مردم روستانشین شهرستان دماوند عنوان کرد که با هزینه یک‏هزار و 950 میلیون ریال توسط دهیاری این روستاها صورت گرفته است.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول