اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور شهردار قم:

پیوست فرهنگی برای سند راهبردی مدیریت شهری تدوین شود

خبرگزاری فارس: مشاور شهردار قم گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی مانند حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران باید پیوست فرهنگی برای سند راهبردی مدیریت شهری در نظر گرفته شود.

پیوست فرهنگی برای سند راهبردی مدیریت شهری تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم منصور اعتصامی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند راهبردی مدیریت شهری قم که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی اسلامی برگزار شد اظهار کرد: این سند دارای نگاه فرامرزی و ارزشی است که می‌تواند نگاه راهبردی در شهر قم را رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تدوین سند راهبردی در دستگاه‌های مختلف نگاه راهبردی جایگزین نگاه مقطعی و غیرمنسجم در دستگاه‌ها می‌شود.

وی عنوان داشت: 40 نفر از نیروهای صف و ستاد در جلسات علمی شرکت کردند و در مجموع 3 هزار و 600 نفر ساعت فعالیت علمی انجام شده است.

وی با اشاره به چشم‌انداز سند راهبردی گفت: این چشم‌انداز بیان می‌کند با قرارگیری در قله 1404 از چه امکانات و شرایطی مانند وضعیت شهرداری، عوامل محیطی حاکم بر شهرداری، تهدیدها و فرصت‌ها برخوردار هستیم.

اعتصامی خاطرنشان کرد: پس از استخراج موضوعات راهبردی شهرداری 21 موضوع به عنوان اولویت قرار گرفت تا در بخش‌های مختلف اجرایی شود. 

ارائه اطلاعات پروژه‌های شهری به کارگروه‌های تدوین سند راهبردی

وی ادامه داد: اطلاعات پروژه‌های شهری، سرمایه انسانی، توانمندی‌های علمی و جزئیات طرح‌های عمرانی تمام شده، نیمه تمام و در حال کار استخراج شد و به عنوان گنجینه اطلاعاتی در اختیار کارگروه‌ها قرار گرفت.

مشاور شهردار قم عنوان داشت: گروه تلفیق 265 نفر ساعت کار برای اصلاح، تدوین و تلفیق سند انجام دادند و کمیته راهبردی با تشکیل پنج جلسه 900 نفر ساعت زمان برای تدوین سند راهبردی مدیریت شهری صرف کرد.

وی یادآور شد: نوآوری، مهندسی فرآیندها، اصلاح موقعیت منابع انسانی، به کارگیری نظام شهرداری الکترونیک، گسترش فضاهای کالبدی در شهر و مدیریت یکپارچه و منسجم از جمله اهداف این سند راهبردی مدیریت است.

اعتصامی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور گفت: برای مبارزه با این تحریم‌ها باید یک برنامه ضد تحریم داشته باشیم تا در همه بخش‌ها و زمینه‌ها بتوانیم آن را اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر سند راهبردی در کشور به عنوان برنامه مصوب نیازمند پیوست فرهنگی است.

مشاور شهردار قم یادآور شد: نگاه کارگروه‌ها در تدوین این سند فرهنگی بود بنابراین با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی مانند حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران باید پیوست فرهنگی برای این سند نظر گرفته شود.

انتهای پیام/78003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول