اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش غیردولتی وزارت علوم خبر داد

افزایش میزان شهریه مؤسسات غیرانتفاعی/ اجرایی شدن افزایش قیمت‌ها از سال 92

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم گفت: میزان شهریه دانشجویان مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با در نظر گرفتن ضریب رشته‌های متفاوت و یک سری ملاحظات افزایش می‌یابد.

افزایش میزان شهریه مؤسسات غیرانتفاعی/ اجرایی شدن افزایش قیمت‌ها از سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی نادری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش حجاب و عفاف که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر 343 مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی در کشور در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: این تعداد از مؤسسات بیش از 400 هزار دانشجو را زیر پوشش خود قرار داده‌اند که این میزان معادل 7 درصد تعداد دانشجویان کل کشور است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم ادامه داد: با توجه به ظرفیت عظیمی که در این بخش وجود دارد ضرورت تشکیل معاونت دانشگاه‌های غیر انتفاعی در وزارت علوم مشخص می‌شود.

نادری با اشاره به ضرورت تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها متذکر شد: در حال حاضر 7 مؤسسه آموزش عالی ویژه خواهران و برادران در میان مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی وجود دارد و در چند ماه آینده به هر استانی مجوز یک مؤسسه آموزش عالی ویژه خواهران در هر استان داده می‌شود.

وی افزود: تنها به استان خراسان‌رضوی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد مجوز تاسیس 3 مرکز و به استان قم مجوز تاسیس 2 مرکز داده می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم با یادآوری اینکه در حال حاضر بیش از 400 هزار نفر در کشور دانشجوی مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی هستند خاطر نشان کرد: از این تعداد بین 7 تا 8 هزار نفر دانشجوی دکترا، 11 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و مابقی دانشجوی مقاطع کاردانی و کارشناسی هستند.

نادری ادامه داد: این تعداد دانشجو که 7 درصد جمعیت آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهند تا پایان برنامه پنجم باید به 12 تا 15 درصد جمعیت دانشجویان افزایش یابند.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند کمک هزینه‌هایی را به مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اختصاص دهد تاکید کرد: برای بالا بردن سطح کیفیت آموزش و بهتر شدن ارائه خدمات در دانشگاه‌های غیرانتفاعی میزان شهریه مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم اضافه کرد: این ضوابط از سال 92 به بعد اجرایی می‌شود و شهریه تمام شده این دانشگاه به شهریه تقریبی دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک می‌شود.

نادری افزایش نرخ شهریه‌ها را برای مؤسسات آموزش عالی امری اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و متذکر شد: با این حال نگرانی‌هایی برای نحوه مواجهه دانشجویان با این مساله وجود دارد زیرا ممکن است دانشجویان از عهده پرداخت شهریه‌ها برنیایند و سهم دانشگاه غیرانتفاعی در تعداد دانشجوها کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت امور فرهنگی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی خاطر نشان کرد: برای مؤسساتی که فعالیت‌های فرهنگی دارند رشته‌هایی در نظر گرفته شده تا به آنها اضافه شود و مؤسساتی که کمتر از حد استاندارد فعالیت فرهنگی دارند برای آنها مجازات‌هایی مانند حذف کردن رشته‌هایشان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم با اشاره به برنامه‌های آتی دفتر آموزش غیر دولتی وزارت علوم  یادآور شد: نخستین اقدام تشکیل تشکل‌ها و کانون‌های نمایندگان استانی مؤسسات آموزش عالی است.

نادری افزود: در این تشکل‌ها و نهادها هر 20 مؤسسه می‌توانند یک نماینده داشته باشند که با شرایط آن مؤسسات آشنایی داشته و بتوانند در این مسیر به مؤسسات یاری برسانند.

وی اضافه کرد: همچنین تهیه بسته حمایتی از مؤسسات غیرانتفاعی، اصلاح اساسنامه، افزایش سهمیه بورسیه به همراه ایجاد سرانه فرهنگی برای هر دانشجو از جمله اقداماتی است که برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی در دست اقدام است.

انتهای پیام/70010/ج40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول