اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در فارس پیشنهاد داد

تشکیل گروه‌های دانشجویی پیشگیری از بیماری‌های قلبی

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان فارس در نخستین گنکره خاورمیانه‌ای پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق، پیشنهاد داد گروه‌های دانشجویی برای آموزش راه‌های پیشگیری از این بیماری‌ها تشکیل شود.

تشکیل گروه‌های دانشجویی پیشگیری از بیماری‌های قلبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد‌هادی ایمانیه عصر سه‌شنبه در نخستین کنگره خاورمیانه پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق اظهار داشت: با وجود اینکه علت اصلی مرگ و میر در کشور ما، بیماری‌های قلبی و عروقی بوده اما این نخستین نشست در این زمینه است.

وی افزود: این نخستین کنگره در زمینه پیشگیری از این بیماری‌ها در کشور و حتی در خاور‌میانه محسوب می‌شود، اما در کشور های پیشرفته جراحان بیشتر وقت خود را صرف آموزش راه‌های پیشگیری از این بیماری‌ها می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: با توجه به آمار‌های رسمی در زمینه درصد بیماران قلب و عروق در کشور، نیاز بیشتری به آموزش روش درست زندگی احساس می‌شود.

این مسئول گفت: تشکیل گروه‌های دانشجویی برای آموزش در امر پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، می‌تواند کارساز باشد.

ایمانیه ادامه داد: این گروه‌ها می‌توانند با مراجعه به خانه‌های شهروندان و همچنین در فرهنگ‌سرا‌ها بحث آموزش را پیگیری کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان فارس اضافه کرد: در درمانگاه شهید مطهری شیراز که از پر ازدحام‌ترین مراکز درمانی کشور است دو سالن کنفرانس وجود دارد که می‌توان در این زمینه از آنها بهره برد.

این مسئول بیان داشت: نه تنها از دانشجویان رشته پزشکی بلکه باید از دیگر دانش‌آموختگان در رشته‌هایی مانند تغذیه استفاده کرد.

وی در توضیح نقش ارگان‌های گوناگون در زمینه پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق تصریح کرد: هر سازمانی می‌تواند جایگاه متناسب با ظرفیت‌هایش را در این زمینه داشته باشد.

ایمانیه اذعان داشت: توسعه پارک و فضای سبز شهری و همچنین ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری می‌تواند از همدلی شهرداری در این زمینه حکایت کند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان فارس با اشاره به راه‌اندازی خانه قلب سالم در شیراز گفت: امیدواریم با جدی گرفتن بحث آموزش پیشگیری از بیماری‌های قلبی، این مرکز در آینده تنها به امر آموزش بپردازد و شهروندی نیازمند ارائه خدمات درمانی در این زمینه نباشد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول