اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی به فارس خبر داد

افزایش نظارت پلیس فتا بر فضای سایبری در آستانه انتخابات

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی از افزایش نظارت پلیس فتا بر فضای سایبری در آستانه انتخابات خبر داد و گفت:‌ پلیس فتا قطعا اگر در فضای سایبر و مجازی هرگونه تخلفی را مشاهده کند آن را بلافاصله به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌کند.

افزایش نظارت پلیس فتا بر فضای سایبری در آستانه انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ سیدمحسن عرفانی ظهر امروز در نشستی خبری که در محل فرماندهی پلیس فتا خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به پرونده شخصی که قصد اخاذی از یکی از تاجران بزرگ مشهدی را داشته است، اظهار کرد: اعتماد بی‌جای یکی از شرکت‌های دوربین مدار بسته در مشهد مقدس به پشتیبانی‌کننده سبب دردسر می‌شود.

وی در تشریح این پرونده افزود: چندی پیش وکیل یکی از شرکت‌های مهم مشهد با داشتن مدارکی به دلیل اخاذی از موکلش به پلیس فتا مراجعه کرد و اذعان داشت که تصاویر محرمانه و خصوصی موکلش را پشتیبانی‌کننده دوربین مدار بسته، با هک کردن پسوورد دوربین به دست آورده و حال وی را تهدید به انتشار آنها کرده و در قبال منتشر‌ نکردن این تصاویر نیز 500 میلیون ریال درخواست کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: در همین راستا با توجه به اهمیت موضوع، تیم مجربی از کارشناسان فتا برای بررسی بیشتر پرونده فعالیت خود را آغاز کردند که پس از استعلامات مربوطه و اقدامات فنی و پلیسی، ظرف مدت 24 ساعت متهم را در فضای مجازی پیدا کرده و در عملیاتی متهم دستگیر و به فرماندهی پلیس فتا انتقال پیدا کرد.

وی تصریح کرد: هم‌دست وی نیز که با استفاده از تلفن همگانی مدیر عامل شرکت را تهدید کرده بود نیز دستگیر شده است.

عرفانی در ادامه خطاب به شهروندان مشهدی متذکر شد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در استفاده از فضای مجازی و ابزار الکترونیکی دقت لازم را داشته و به هیچ وجه فیلم‌های محرمانه و خصوصی را بر روی سیستم‌های خود نگه‌داری نکنند تا بدین صورت در اختیار احدی قرار نگرفته و به مشکلات بعدی آن گرفتار نشوند؛ همچنین مجرمان هم باید بدانند که این چنین اقداماتی، مجازات سنگینی را در پی دارد.

*مردم فریب تبلیغات کاذب در فضای مجازی را نخورند

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی در ادامه سخنانش در تشریح پرونده دیگری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به وسیله تبلیغات اینترنتی گفت: یکی از انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی، کلاهبرداری به وسیله تبلیغات در سایت‌های تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی است که تنها شهروندان از متهمان شماره تلفن همراه اعتباری در اختیار دارند.

وی ادامه داد: بنابراین باید شهروندان توجه داشته باشند که از این گونه خریدهای آنلاین اینترنتی خودداری کرده و فریب تبلیغات کاذب در فضای مجازی را نخورند؛ همچنین باید پیش از هر اقدامی اطمینان لازم را نسبت به کیفیت کالای مورد نظر، سفارش خود و صحت و درستی شرکت فرستنده کالا پیدا کنند.

عرفانی تصریح کرد: کلاهبرداران نیز باید بدانند که علاوه بر رد اصل مال به صاحبش، به حبس از یک تا 7 سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کردند، محکوم می‌شوند.

*کلاهبرداری از سرشناسان خراسانی

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به دستگیری فردی که از اشخاص سرشناس کلاهبرداری کرده بود، افزود: فردی شیاد چندی است که تحت عنوان‌های مختلف با کشاندن شهروندان پای دستگاه عابر بانک اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

وی اضافه کرد: اخیراً در پی شکایت یکی از مسئولان استان مبنی بر کلاهبرداری هفت میلیون ریالی از حساب وی، این موضوع در دستور کار کارشناسان فتا قرار گرفت؛ در ادامه با بررسی‌های جدی معلوم شد که در موارد مشابه دیگری نیز برداشت‌های غیرمجاز به همین شیوه انجام شده است بنابراین با سرنخ‌های بدست آمده، متهمان پرونده شناسایی شدند.

عرفانی اظهار کرد: یکی از متهمان این کلاهبرداری از داخل زندان اقدام به تماس تلفنی و انجام این اقدامات می‌کرد؛ این شخص که از متهمان خطرناک نیز محسوب می‌شود در حال حاضر به دلیل سرقت مسلحانه در زندان به سر می‌برد؛ همچنین هم‌دست وی که مبالغ و برداشت‌های غیر مجاز را از حساب خارج می‌کرد هم دستگیر شده است.

* افزایش نظارت پلیس فتا بر فضای سایبری در آستانه انتخابات

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اقدامات پلیس فتا در آستانه انتخابات اذعان کرد: پلیس فتا همواره وظیفه خود را در راستای کنترل جرایم و نظارت‌ها انجام می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: البته در آستانه انتخابات، نظارت پلیس فتا بر فضای سایبر و مجازی افزایش پیدا می‌کند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، بلافاصله آن را به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام/70003/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول