اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

برتری پلیس فتای گیلان در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان از احراز رتبه برتر کشوری این پلیس در اجرای طرح مبارزه با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی حوزه فضای مجازی خبر داد.

برتری پلیس فتای گیلان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اجرای طرح مبارزه با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، اظهار کرد: این طرح که طبق ابلاغیه پلیس فتا ناجا در آذر ماه سال جاری با مشارکت پلیس فتا دیگر استان‌های کشور با هدف ناامن کردن فضای مجازی برای ارتکاب جرم و شناسایی و برخورد با انتشار دهندگان یا فروشندگان تصاویر، فیلم و محتوای غیر اخلاقی به مرحله اجرا در آمد، کارشناسان تیم رصد این پلیس توانستند 45 وب‌گاه اینترنتی فعال را که در زمینه جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی حوزه فضای سایبر فعالیت داشتند را کشف و شناسایی کنند.

وی افزود: 9 وب‌گاه اینترنتی از مجموع 45 وب‌گاه فعال شناسایی شده در زمینه جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی مربوط به استان گیلان بوده که با هماهنگی مقام قضایی 4 نفر از گردانندگان آنها شامل دو نفر مرد و دو نفر زن، دستگیر و تعدادی ادله دیجیتالی از آنها کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب رشت شدند، خاطرنشان کرد: 36 وب‌گاه متخلف شناسایی شده مربوط به استان‌های دیگر کشور بوده که پس از احراز هویت عاملان اصلی آنها برای اقدام‌های قانونی به پلیس فتا استان‌های مربوطه اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه تاثیرات سوء و مخرب گروهی از مجرمان در انتشار محتوای ضد اخلاقی، ضد فرهنگی، منافی شرع و عفت عمومی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: پلیس فتای گیلان در این راستا با بهره‌ گرفتن از توان فنی و تخصصی کارشناسان و بسیج امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصر به‌فرد توفیقات بسیار خوبی را در عرصه شناسایی و مبارزه با عاملان فعال در زمینه جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی حوزه فضای سایبر کسب کرده است.

محمدخانی اضافه کرد: طبق ارزیابی و اعلام پلیس فتا ناجا این پلیس جزو پلیس فتا 10 استان برتر کشور شناخته شده است.

وی با تصریح بر اینکه اینترنت به دلیل ضریب نفوذی که در بین کاربران ایرانی دارد در کانون توجه مجرمان حوزه اخلاقی است، اذعان کرد: کاربران به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات کاذب و فریبنده وب‌گاه‌های غیر مجاز اینترنتی قرار نگیرند و با پایبندی به اصول اخلاقی خود را از آسیب‌ها و چالش‌ها و تهدیدهای اینگونه از وب‌گا‌ه‌ها واکسینه کنند.

انتهای پیام/2300/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول