اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوروبیابانک خبر داد

افتتاح 25 طرح عمرانی خدماتی در خوروبیابانک

خبرگزاری فارس: فرماندار خوروبیابانک از افتتاح و بهره‌برداری 25 طرح عمرانی، خدماتی به مناسبت دهه ‌مبارک فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

افتتاح 25 طرح عمرانی خدماتی در خوروبیابانک

حسن فیروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوروبیابانک اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها افزون بر 72 میلیارد و 406 میلیون ریال هزینه شده است.

وی تامین اعتبار این طرح‌ها را به سال 89 و 90 عنوان‌کرد و افزود: از مجموع طرح‌های ‌مورد نظر 12طرح در بخش عمران شهری و 13 طرح در حوزه روستاها است که اجرای طرح‌های روستایی با اعتباری افزون بر 7 میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار خوروبیابانک ‌تصریح ‌کرد: طرح‌های افتتاح دهه فجر امسال در بخش‌های‌ مسکن، کشاورزی، آموزش، برق، بهداشت و درمان است.

وی مهم‌ترین طرح مورد بهره‌برداری را طرح 100 واحدی مسکن مهر شهر جندق با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: مرکز آموزش ‌فنی ‌و حرفه‌ای، خوابگاه شبانه روزی عفاف، کلوپ ورزشی و چمن مصنوعی‌ و دبیرستان شهدای بانک ملت شهر فرخی از دیگر طرح‌های مهم قابل افتتاح در این دهه است.

وی‌ همچنین به افتتاح شش طرح کشاورزی با اعتباری ‌افزون بر چهار میلیارد و 750 میلیون ریال اشاره کرد و گفت: آبیاری تحت فشار بارانی باغ زیتون روستای‌ چاهملک در سطح 46 هکتار، احداث استخر ذخیره آب روستای مصر به حجم 400 مترمکعب، لوله‌گذاری انتقال آب روستاهای ‌مصر و آبادان به طول یک‌هزار و 650 متر از طرح‌های مورد بهره‌برداری در دهه فجر است.

فیروزی ساختمان اورژانس بین ‌جاده‌ای، برق‌رسانی ‌به ‌روستاهای ‌عرب‌آباد و محمد آباد شهرهای‌خور و جندق، مرکز مشاوره ‌ژنتیک، گلزار شهدای روستاهای هفتومان، جعفرآباد و گرمه، مرکز ترک اعتیاد شهر جندق، بهینه‌سازی‌پایه‌های ‌شبکه فشار متوسط روستاهای‌ گرمه، هفتومان، بیاضه، مهرجان، چاه‌ملک و چوپانان، جمعیت همیاران سلامت روان‌آتیه خور و همچنین واحدهای مسکن مددجویی درشهرهای‌خور، جندق و روستای چاهملک را از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری و قابل افتتاح در این شهرستان دانست.

وی افزود: از دستاوردهای این طرح‌ها تامین ‌مسکن، آموزش جهت‌ کسب مهارت و کمک به اشتغال جوانان، اسکان دانش‌آموزان، استفاده بهینه و صرفه‌جویی از آب کشاورزی، برق رسانی به روستاهای فاقد برق، جبران ضعف‌ برق در شهرها و روستاها، ساماندهی گلزار شهدا، کمک به بهبود عبور و مرور، اسکان مددجو، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب‌های اجتماعی و درمان معتادان است.

فرماندارخوروبیابانک همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری‌جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها کمیته 14گانه در این شهرستان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همه برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در شهرستان خوروبیابانک با همکاری و نظارت کمیته‌های‌ قرآن و مساجد، فرهنگی‌ هنری و دانش‌آموزی، زنان و خانواده، ورزش، بسیج و ایثارگران، روستایی، اصناف و تشکل‌های مردمی، جوانان، فضا سازی شهری، کارآفرینی، اطلاع‌رسانی، طرح و برنامه، مراسم و پروژه‌ها و افتتاح انجام می‌شود.

فیروزی با تاکید بر هر چه با شکوه‌تر شدن برنامه‌های ‌دهه فجر امسال ‌گفت: آذین بندی، نورافشانی و چراغانی خیابان‌ها و میادین شهر، نواختن زنگ انقلاب در همه مدارس، غبارروبی و عطرافشانی ‌گلزار شهدا، بازدید از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری محافل ‌انس با قرآن، برگزاری مسابقه کتبی 34 سوال و جایزه، برگزاری نماز وحدت، رژه موتوسواران، همایش زنان با موضوع نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد نمایشگاه سنگ‌های معدنی و تزئینی، برپایی شب شعر، از جمله برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین همایش دوچرخه سواری، جلسات پرسش و پاسخ، مسابقات‌ مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، برپایی ‌نمایشگاه ‌کتاب، اجرای ‌تئاتر و جنگ ‌شادی، اجرای‌ مسابقه پخت شیرینی‌های‌ بومی ‌و محلی، اعزام‌ کاروان ‌تسکین ‌آلام ‌بشری ‌به ‌شهر فرخی‌ و روستاهای ‌چاهملک، ابراهیم‌آباد و جعفرآباد، برگزاری‌ مسابقه ‌فراگیر از وصیت‌نامه ‌حضرت ‌امام(ره) در بین ‌اصناف، برگزاری‌ جشنواره ‌سرود و آهنگ‌های ‌انقلابی، همایش‌ پیاده‌روی ‌خانوادگی، کویرپیمایی و کوه‌نوردی، تقدیر از دانش‌آموزان برتر و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن ‌ماه از دیگر برنامه‌های مختلف پیش‌بینی شده در طول این ایام است.

انتهای پیام/2301/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول