اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد

اجرای طرح ملی سفر برای اقشار کم درآمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل گردشگری مازندران گفت: طرح ملی سفر برای اقشار کم درآمد اجرا می‌شود.

اجرای طرح ملی سفر برای اقشار کم درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد طرح ملی سفر مهر با محوریت سفر اقشار کم درآمد که در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: این طرح برای اقشار کم درآمد بوده و بسیار دارای اهمیت است.

وی با بیان این‌که ظرفیت‌های خالی اقامتی استان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، ادامه داد: در این طرح، اقامتگاه‌های خصوصی 70 درصد، واحدهای پذیرایی 50 درصد و واحدهای اقامتی وابسته به سازمان جهانگردی باید 80 درصد به گردشگران تخفیف ارائه کنند.

این مسئول با اشاره به این‌که آغاز سفرهای این طرح ملی از 12 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا 20 اسفندماه ادامه دارد، گفت: این سفرها در قالب برنامه‌های گروهی است اما افراد مشمول طرح، می‌توانند سفر را انفرادی هم انجام دهند.

فرزانه با بیان این‌که جامعه هتلداران همواره از خالی بودن تخت‌ها و فضای اقامتی استان، گلایه‌مند بودند، تصریح کرد: این طرح بهترین فرصت برای هتلداران است تا ضریب اشغال را افزایش دهند.

وی با اشاره به این‌که میانگین سطح اشغال هتل‌ها در مازندران 42 درصد است، گفت: دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای این طرح سفر همکاری نداشته باشند را معرفی می‌کنیم.

فرزانه با بیان این‌که انتظار می‌رود مازندران بتواند بیشترین گردشگر را در قالب طرح ملی سفر پذیرش کند، خاطر نشان کرد: سایر بخش‌های اقتصادی استان هم از این ظرفیت به‌وجود آمده استفاده کنند.

وی ادامه داد: دولت برای این طرح سفر 90 لیتر بنزین و 350 هزار تومان تسهیلات با سود چهار درصد در نظر گرفته است.

انتهای‌پیام/86003/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول