اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

وحدت مسلمانان نسخه دموکراسی غربی را زیر سئوال برده است

خبرگزاری فارس:‌ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: ملت‌های مسلمان خاورمیانه با تکیه بر وحدت و انسجام اسلامی دولت‌های مستبد منطقه را به چالش کشیده و نسخه دموکراسی کنترل شده غربی را زیر سئوال برده‌اند.

وحدت مسلمانان نسخه دموکراسی غربی را زیر سئوال برده است

سید مهدی طاهری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بر مبنای تمسک به پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان محور وحدت تمام مسلمین، دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه وحدت در دو بعد باید دنبال شود ابراز کرد: ایجاد اتحاد بین شیعه و سنی در برابر دشمنان مشترک دنیای اسلام با تأکید بر حوزه‌های دینی و اعتقادی انجام شدنی است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه وحدت میان شیعیان و سایر مسلمانان داخل کشور را بعد دیگری از وحدت عنوان کرد و افزود: این همبستگی برای ایجاد انسجام اسلامی ضرورت دارد و به منظور تحقق اتحاد ملی، مسلمانان ایرانی و سایر ادیان نیز باید با یکدیگر هم اندیشی و وحدت رویه پیدا کنند.

طاهری ادامه داد: دولت‌های استکباری و رژیم صهیونیستی مهم‌ترین موانع وحدت در جهان اسلام هستند که در این راستا سیاست‌های کلانی را برای تأمین منافع خود دنبال می‌کنند.

فرقه‌های انحرافی و افراطی در ایجاد تفرقه میان مسلمانان می‌کوشند

وی خاطرنشان کرد: فرقه‌های انحرافی و افراطی در دنیای اسلام اعم از وهابیت و بهائیت که شکل‌گیری آنها حاصل تلاش استعمار پس از قرن 19 میلادی در جهان اسلام است در تلاش‌ هستند تا با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان از وحدت آنها جلوگیری کنند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به نقش مستقیم وحدت در انسجام اسلامی گفت: با تکیه بر عنصر وحدت و همبستگی در جوامع اسلامی ملت‌های مسلمان در خاورمیانه، دولت‌های مستبد و مرتجع منطقه را به چالش کشیده و نسخه دموکراسی کنترل شده غربی را زیر سئوال برده‌اند.

طاهری اضافه کرد: با شکست نظم سیاسی و طرح‌های آمریکایی در خاورمیانه، نظام سلطه به دنبال مقابله و مهار خاورمیانه است.

وحدت مسلمانان دشمن را در دست‌یابی به اهداف خود ناکام می‌گذارد

وی نقش وحدت در بیداری اسلامی را تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: دولت‌های اسلامی به دلیل برخورداری از عناصری همچون ذخایر انرژی جهان، موقعیت ژئواستراتژیک، فراگیر بودن دین مقدس اسلام و ایدئولوژیک بودن منطقه و جمعیت قابل توجه باید در برابر دشمنان مشترک متحد شوند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) همواره برای تأمین منافع مادی و الهی مسلمانان به دنبال وحدت بودند و تنها در برابر انحراف در اسلام سکوت را جایز نمی‌دانستند.

طاهری گفت: ما نیز باید با تبعیت از سنت آنها و اتحاد بر مبنای قانون اساسی و ولایت مقام معظم رهبری، به دنبال وحدت در جامعه اسلامی باشیم و با پرهیز از اختلاف دینی، عقیدتی، سیاسی و جناحی دشمن را در دستیابی به اهداف خود ناکام بگذاریم.

انتهای پیام/2258/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول