اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع):

نسل جوان باید نسبت به زحمات ارتش در راه پیروزی انقلاب اسلامی آگاه باشد

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) گفت: نسل جوان باید نسبت به تلاش‌ها و زحمات ارتش در راه پیروزی انقلاب اسلامی آگاه باشد.

نسل جوان باید نسبت به زحمات ارتش در راه پیروزی انقلاب اسلامی آگاه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سرتیپ علی جهانشاهی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت در محل لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) برگزار شده بود، اظهار کرد: عوامل زیادی در پیروزی این انقلاب تاریخی اثرگذار بودند که مهمترین آنها لطف خداوند متعال و رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و تلاش مردم و روحانیون مبارز و عزیز بود.

جهانشاهی ادامه داد: انقلاب‌هایی که در منطقه با الگو‌برداری از انقلاب ما تحت عنوان بیداری اسلامی به وقوع پیوستند تفاوتی بزرگ با انقلاب اسلامی ایران داشتند و آن بهره نداشتن از مرجع تقلید و رهبری بزرگ چون حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: کارکنان ارتش نقش ویژه‌ای در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند و کارکنانی که پرورش یافته رژیم شاهنشاهی بودند تا در آن مقطع حساس به داد رژیم طاغوت برسند و از آن حفاظت کنند با الگو گرفتن از سرور و سالار شهیدان به ندای هل من ناصر ینصرنی رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند چرا که بدنه ارتش و خانواده‌هایشان افرادی متعهد و مؤمن بودند.

امیر سرتیپ علی جهانشاهی با بیان خاطره‌ای از امیر سرتیپ ناصر هاشمی گفت: یگان‌های لشکر 77 قبل از 22 بهمن ماه به مردم پیوستند و در کنار سایر یگان‌های ارتش بویژه همافران به انقلاب اسلامی ایران به یاری مردم شتافتند.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) اضافه کرد: به قول مقام معظم رهبری که در رژه تاریخی همافران در 19 بهمن 57 در حضور امام خمینی (ره) در آن جلسه حضور داشتند، کمر رژیم طاغوت با پیوستن ارتش به مردم شکست و نسل جوان باید نسبت به تلاش‌ها و زحمات ارتش در راه پیروزی انقلاب اسلامی آگاه باشند و آنها را قدر بدانند.

وی ادامه داد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز نخستین بازوی توانمند انقلاب ارتش بود و علی رغم شعارهای منافقین مبنی بر انحلال ارتش، آنها دین خود را به اسلام ،انقلاب و مردم حتی قبل از دفاع جانانه از میهن در 8 سال دفاع مقدس ادا کردند که از آن جمله می‌توان به شهدای لشکر 77 در غائله گنبد و ترکمن صحرا که تنها یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده بود همچون شهید شمسایی اشاره کرد.

امیر سرتیپ علی جهانشاهی در پایان گفت: همین‌ها با دست خالی تا پای جان در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح بعثی عراق ایستادند و 5245 شهید،2865 جانباز و 15945 آزاده در جریان جنگ تحمیلی بخشی از ادای دین ارتش جمهوری اسلامی ایران به انقلاب اسلامی است.

در بخش دیگری از این مراسم امیر سرلشکر ایران نژاد قائم مقام شورای شهر سیرجان و از فرماندهان بازنشسته دفاع مقدس پشت تریبون قرار گرفت و به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و همرزمان شهیدش پرداخت.

این عضو هیئت معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی گفت: بیداری اسلامی الگویی از انقلاب اسلامی ایران است و ایثارگری‌های بیش از 200 هزار شهید و هزاران آزاده و جانباز وضعیت امروز را برای ما فراهم آورده است.

وی با یادآوری یاد و خاطره شهید محمد ایران نژاد گفت: لقب حنظله برازنده این شهید بزرگوار است چرا که او نیز درست فردای روز مراسم ازدواجش عازم جبهه نبرد حق علیه باطل شد و تنها استخوان‌های او بود که برگشتند.

انتهای پیام/70008/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول