اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد

اشراف ارتش جمهوری اسلامی بر آب‌های آزاد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: رزمایش «ولایت» اقتدار جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد جهان را به نمایش گذاشت.

اشراف ارتش جمهوری اسلامی بر آب‌های آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: مانور نیروی دریایی از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند به وسعت یک میلیون کیلومتر مربع با به کارگیری سلاح‌های جدید دفاعی، اشراف ارتش جمهوری اسلامی بر هر فعالیتی در مرزهای کشور را به نمایش گذاشت.

وی افزود: این رزمایش با ایده صلح، دوستی و حفظ امنیت شکل گرفت و به دنیا اعلام کرد ایران اسلامی به کمک کشورهای منطقه توان برقراری امنیت کامل آب راه خلیج فارس و دریای عمان را دارد.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: آنان که منافع نامشروع دارند نمی‌توانند این قدرت‌نمایی را تحمل کنند و  با جوسازی سعی می‌کنند این اقتدار را مخدوش جلوه دهند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده دفاع از مرزها، حیثیت، کیان و هویت اسلام عزیز در داخل کشور و مستضعفان در خارج از کشور هستند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان با اشاره به برگزاری عزاداری منسجم در اربعین سرور و سالار شهیدان خاطرنشان کرد: امید است که با برطرف شدن نواقص و کاستی‌ها در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری این عزاداری‌های باشکوه مردم شیراز در روز تاسوعا و اربعین باشیم.

وی با یادآوری سالروز اقدام ننگین رضاخان در کشف حجاب اجباری زنان ابراز داشت: کشف حجاب که نمادی از وابستگی به مکاتب لیبرالیستی بود در راستای اهداف نظام سلطه برای از بین بردن کانون خانواده در کشورهای اسلامی اجرا شد.

ایمانی ادامه داد: در هیچ کجا در ویرانه‌های تخت جمشید تندیس یا تصویری از زنان برهنه مشاهده نمی‌شود و در تمدن روم نیز وضع به همین گونه بوده و کشف حجاب محصول نظام صنعتی و تمدن لعنتی استکبار است.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: در 17 دی سال 1356 مقاله‌ای با نام مستعار توسط وابستگان به دربار در هتک حرمت اسلام، علما و به ویژه امام راحل در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید و در اعتراض طلاب از شب 18 دی در شهر قم به خانه مراجع و علما رفتند.

وی اظهار داشت: این حرکت در 19 دی به درگیری خیابانی با عمال شاه و کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از امت انقلابی منجر شد و با برگزاری اربعین شهدا در سال‌های بعد استمرار یافت.

به گفته وی، آن حرکت به موقع و ایستادن در صحنه مردم در آن روز انقلاب را قوت بخشید و پیروزی انقلاب به نوبه خود بیداری اسلامی در منطقه و جهان را رقم زد.

انتهای پیام/2448/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول