اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‏های مساجد استان سمنان:

تهاجم فرهنگی دارای ابعاد سخت‏افزاری و نرم‏افزاری است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: تهاجم فرهنگی در دو بعد سخت‏افزاری و نرم‏افزاری برای اضمحلال خانواده‏ها طراحی شده است.

تهاجم فرهنگی دارای ابعاد سخت‏افزاری و نرم‏افزاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدمحمود حسینی اظهار داشت: تهاجم فرهنگی با هدف اضمحلال خانواده‏ها، جامعه، کودکان و نوجوانان اعم از زن و مرد و نیز ایجاد تعارض بین اقوام و خرده فرهنگ طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از روشنفکران کشورهای اسلامی تهاجم فرهنگی را با تبادل فرهنگی اشتباه می‏گیرند، اظهار داشت: در تبادل فرهنگی امکان مذاکره، رقابت صحیح و بررسی عمیق و باروری فرهنگی وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: در تهاجم فرهنگی دشمن همه ارزش‏ها، باورها و اعتقادات و نیز مولفه‏های فرهنگی رقیب را مورد حمله، خدشه و تضعیف قرار داده و روحیه ملی و اقشار گوناگون را تخریب و مورد حمله قرار می‏دهد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان ادامه داد: در این مسیر، دشمن به تضعیف باورها و اعتقادات مذهبی پرداخته و ارزش‏های اخلاقی و اصیل را تخریب و مردم را به رها کردن این نوع ارزش‏های اخلاقی ترغیب می‏کند.

حسینی افزود: دنیاگرایی، رفاه‏طلبی، مصرف‏زدگی، آزادی بی‏قید و شرط، نسبی کردن ارزش‏ها، گسترش فساد و فحشا و تحقیر و تحریف تاریخ در این تهاجم برنامه‏ریزی شده است.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال سلطه فرهنگی و نابودی مولفه‏های فرهنگی و اجتماعی است که زمینه نفوذ و تسلط سیاسی دشمنان را فراهم می‏کند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان اظهار داشت: غربی‏ها امروز کشورهایی که مانند ایران دارای انسجام عقیدتی هستند و همدلی و مشارکت اجتماعی قوی و پشتوانه مردمی دارند، را به عنوان قدرت نرم می‏شناسند و می‏کوشند به هر وسیله‏ای برای نابودی این قدرت نرم مردمی اقدام کنند.

انتهای پیام/2249/ر/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول