اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار اردبیل:

مهجوریت قرآن دل‌ها را آتش می‌زند

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیان گفت: مهجوریت قرآن کریم در جامعه اسلامی دل‌ها را آتش می‌زند، چراکه قرآن کریم همیشه از این مهجوریت گله‌مند بوده و به امت اسلامی شکایت می‌کند.

مهجوریت قرآن دل‌ها را آتش می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی عصر امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره قرآنی اشعار به زبان آذری در اردبیل اظهار داشت: اگر جمع کمال بشر در دین اسلام قرآن و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت یاد شده است، امشب با این جشنواره و تمسک به سیره نبوی باید به معنای واقعی قدر این دو گوهر را بدانیم و با تمام وجود از این ظرفیت استثنایی استفاده کنیم.

وی با طرح این سئوال که حقیقت قرآن و ضرورت توجه به کلام الهی در چیست؟ ادامه داد: قرآنی که برای همه ما امنیت و آرامش و شفای واقعی است، امروزه در اوج غربت قرار گرفته است، در حالی که اگر قرآن در زندگی بشریت محور و اساس باشد، تجلی نور و حقیقت الهی و زندگی بشر را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

حسنی، زیبایی کمال و حقیقت سعادت را در گرایش به این کتاب معرفی و خاطرنشان کرد: بدون قرآن زندگی بی‌معنا است و بها دادن به قرآن در حقیقت اساس زندگی است، چراکه هر کار نیک و پسندیده باید از منظر قرآن و شایستگی‌های آن عبور کرده و طلیعه نور آن را شاهد و ناظر باشیم.

این مسئول با بیان اینکه مضامین و مفاهیم قرآن تعطیلی‌بردار نیست، تصریح کرد: عده‌ای احساس می‌کنند، قرآن کریمی که هدایتگر و شفابخش است، تنها برای ایام خاص و یا برنامه‌ها و مراسمات سنتی دارای ارزش و اهمیت است، در حالی که قرآن کریم محوریت درمان تمام دردها را دارد.

وی اضافه کرد: در عالم اسلام عده‌ای سعی می‌کنند، موضوع علاقمندی اهل سنت به قرآن و تشیع را به اهل بیت مطرح کنند و آنها را سرگرم این دو موضوع جداناپذیر بدانند، در حالی که قرآن و عترت رسول‌الله خط حرکت مستقیمی است که به سرمنزل سعادت و حقیقت دنیا و آخرت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشاور استاندار اردبیل در ادامه با بیان اینکه منطقه آذربایجان علما و شاعران روحانی ممتاز و تراز اولی همچون علامه طباطبایی تفسیر‌المیزان را به شایستگی به نگارش درآورده و شهریار شیرین سخن نیز اشعار زیبایی را در مدح ائمه اطهار نوشته است، باید به چنین سرمایه‌هایی افتخار کنیم و بیش از گذشته بکوشیم تا چهره‌های شاخص ادبی، علمی و فضیلتی خودمان را معرفی کنیم.

حسنی در ادامه بیان کرد: اگر بگوییم که انقلاب اسلامی، انقلاب قرآنی و پیوستگی به اهل بیت بوده است، قطعاً سخنی به گزاف نگفته‌ایم، چراکه امروزه با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب در یک حرکت گسترده، مقام معظم رهبری خواستار تربیت حافظان قرآن و قاریان ممتازی بودند که می‌تواند به اعتلای جمهوری اسلامی ایران کمک کنند.

وی حقایق قرآن را حقایق عبرت‌آموز و هشداردهنده یاد کرد و ادامه داد: ما نباید در ظاهر قرآن متوقف شویم، در حالی که رجوع به بطن قرآن، انسان را از غفلت و فراموشی نجات می‌دهد.

حسنی حقیقت قرآن را حقیقتی شیرین همراه با تدبیر و گرایش به زیباترین و شایسته‌ترین اندیشه‌ها برشمرد و گفت: در این زمینه همه وظیفه داریم با قدرت و صلابت از دایره دین صیانت کنیم.

مشاور استاندار اردبیل در پایان بیان کرد: مهجوریت قرآن کریم در جامعه اسلامی دل‌ها را آتش می‌زند، چراکه قرآن کریم همیشه از این مهجوریت گله‌مند بوده و به امت اسلامی شکایت می‌کند.

انتهای پیام/62006/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول