اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با مسابقات قرآن در مازندران

8 محفل انس با قرآن در نکا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا، از برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در این شهرستان خبر داد.

8 محفل انس با قرآن در نکا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ابوذر زارعی‌‌کیاپی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: جامعه قرآنی ما به واسطه بهره‌مندی و هم‌جواری با قرآن، ولایت‌پذیر و همراه و موافق با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: وحدت‌ رویه و انسجام فکری و عملی نیاز امروز جامعه قرآنی کشور است و همه ما باید از این فضا به درستی استفاده و بهره‌برداری کنیم.

زارعی خاطر نشان کرد: وارد کردن قرآن و آموزه‌های ناب آن در عرصه‌های اجتماعی از مواردی است که باید در برنامه‌های ما گنجانده شود.

وی یادآور شد: آسیب‌پذیری امروز جامعه ما ناشی از دوری مردم جامعه از فرهنگ قرآنی است که آن چنان که شایسته است این فرهنگ قرآنی در جامعه رشد نیافته است.

زارعی با اشاره به مسابقات کشوری قرآن در مازندران ادامه داد: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در استان مازندران برگزار می‌شود و در این مسابقات که بیش از 400 قاری از سراسر کشور حضور می‌یابند از این تعداد، سه‌ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با بیان این‌که هشت محفل انس با قرآن در طول مدت برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم، در شهرستان نکا برگزار می‌شود، تصریح کرد: یک محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در مسجد جامع و هفت محفل دیگر با قاریان کشوری و بین‌المللی با هیئت همراه در مصلا، مسجد امام جعفرصادق (ع)، فاطمیه خیابان راه‌آهن، ‌مدارس شاهد دخترانه و پسرانه و نیز در سالن اداره ارشاد نکا برگزار می‌شود.

زارعی افزود: دو محفل انس با قرآن در مدارس در دو ساعت مجزا 9 الی 10:30 صبح و همچنین 11 الی 12:30 روز 8 بهمن‌ماه در سالن ارشاد اسلامی با حضور رضا رضازاده حافظ کل قرآن کریم و دارنده مقام کشوری و همچنین صادق کشاورز، از قاریان کشوری و سجاد امیرزاده، قاری استانی برگزار می‌شود.

وی گفت: محفل انس قرآن با حضور محمود شحات‌انور، قاری برجسته مصری و با اجرای گروه تواشیح شمیم بهشت و قرائت قاری بین‌المللی امین پویا در 9 بهمن‌ماه در مسجد جامع شهرستان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن ویژه خواهران با حضور حکیمه نصیری، حافظ قرآن و فهیمه ایزدی‌، قاری کشوری قرآن کریم با اجرای تواشیح‌خوانی گروه نسیم بهشت در فاطمیه خیابان راه‌آهن خبر داد.

وی ادامه داد: در 13 بهمن‌ماه، ویژه رؤسای اداره‌ها با هماهنگی سپاه با حضور قاریان سید‌جواد حسینی و صادق سیاری ساعت 9 تا 10:30 با اجرای گروه تواشیح یاسین مازندران اجرا می‌شود.

انتهای‌پیام/86002/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول