اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاوت وحی در دیار علویان / 6

آملی‌لاریجانی: تمام آیات قرآنی هشدار است

خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه تمام آیات قرآنی هشدار است، گفت: نگاه قرآنی نجات‌بخش انسان‌ها است.

آملی‌لاریجانی: تمام آیات قرآنی هشدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی لحظاتی قبل در مراسم آغاز به کار سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم کشور که به میزبانی مازندران در حال برگزاری است حضور در محافل قرآنی را توفیق بسیار بزرگی عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که باید به خاطر حضور در محافل قرآنی به فعالان و خادمان قرآن تبریک گفت، خاطر نشان کرد: خداوند شما را به این مسیر هدایت کرده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت قرآن به اینجا رسیده است، یادآور شد: تمام موفقیت‌های کشورمان به برکت انقلاب، قرآن‌مداری و تبعیت از ولایت فقیه است.

آملی‌لاریجانی با اشاره به مشغله کاری مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با وجود تمام مشاغل ساعت‌ها برای جمع قرآنی و فعالیت‌های قرآنی وقت می‌گذارند.

رئیس قوه قضاییه تلاوت، فهم معانی، حفظ و عمل به قرآن را از مراتب انسانی برشمرد و اظهار داشت: مهم‌ترین نشانه عامل قرآنی، تجلی حقیقت قرآنی است.

وی کشف حقایق قرآنی را حمل واقعی قرآن برشمرد و تصریح کرد: کسی که کار و فعالیت قرآنی کند گرفتاری‌های آخرتی ندارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در یک دنیای پرغبار زندگی می‌کنیم، اگر می‌خواهیم راه کمال و سعادت را طی کنیم باید انسان قرآنی شویم.

آملی لاریجانی قرآن را کتاب زنده برشمرد و افزود: کتاب خداوند نحوه دیگری از روش‌های زندگی را برای تمام بشریت ترسیم می‌کند.

وی با اشاره به این‌که بشر امروز سرگشته است، خاطر نشان کرد: باید برای رفع سرگشتگی در زندگی معانی قرآن را وارد حیات کنیم.

وی اظهار نظر فیلسوفان غربی را درباره معانی زندگی رد شده برشمرد و گفت: این فیلسوفان راه و معنای زندگی را کج کرده‌اند.

آملی‌لاریجانی بشر غربی را بیمار دانست و اظهار داشت: راه نجات تمام کسانی که راه نادرست را برای زندگی برگزیده‌اند این است که حیات قرآنی را با حیات شخصی و زندگی عجین کنند.

وی با تحلیل نگاه غربی‌ها به انسان یادآور شد: بر اساس این نگاه بشر غربی با مرگ تمام می‌شود، در حالی که بر اساس گفتار قرآنی انسان همیشه در حال حرکت است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مفاهیم قرآنی و انسانی درباره مرگ و زندگی یادآور شد: انسان با مرگ به نیستی نمی‌رسد در حالی که از یک خانه به خانه‌ای دیگر نقل مکان می‌کند و در این مسیر ما باید با اعمالمان خودمان را بسازیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش ماهواره‌های کذایی و فعالیت‌های رسانه‌های کذایی اشاره کرد و افزود: این ماهواره‌ها و رسانه‌ها فرزندانمان را به بی‌راهه می‌کشانند.

وی با تأکید بر اینکه تمام آیات قرآنی هشدار است از انسان به عنوان گل سرسبد هستی یاد کرد.

انتهای‌پیام/2296/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول