اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

دانشکده قرآنی در گرگان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با ارائه پیشنهادی خواستار ایجاد و راه‎اندازی دانشکده قرآنی در گرگان شد.

دانشکده قرآنی در گرگان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدجواد رئوف‎سیدنژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان که در امامزاده عبدالله(ع) شهر گرگان برگزار شد با گرامیداشت ایام‎الله دهه‎فجر اظهار داشت: امیدواریم سال آینده دانشکده قرآنی ایجاد کنیم که اگر این مهم محقق شود یکی از افتخارات استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سنت وقف سعادت ابدی و همیشگی به دنبال دارد تصریح کرد: در اذهان مردم هیچ انسانی ابدی نبوده چرا که عمر طولانی نیست، اما برخی از امور هستند که انسان را ابدی می‎کند.

وقف در اسلام احیا و به تکامل رسیده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه جنبش‎های الهی مانند قیام عاشورا ابدی شده یادآور شد: جنبش و بیداری که در کشور ایران در سال 1357 به ثمر رسید یقیناً ابدی خواهد شد.

رئوف‎سیدنژاد افزود: ثروت و فرزند، انسان را ابدی می‎کند و باقیات و صالحات بر جای می گذارند اما همان طور که ثروت و فرزند، انسان باعث باقیات و صالخات می شود می‎تواند مایه نکبت و بدبختی انسان نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه وقف در اسلام احیا و به تکامل رسیده خاطرنشان کرد: سنت وقف در ادیان دیگر نیز وجود داشته و از صدر اسلام موقوفات تا به امروز وجود دارد و بیشتر موقوفات به دوران صفویه برمی‎گردد.

برای احیاء موقوفات همه دستگاه‎ها تلاش کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه موقوفات مهم‌ترین اولویت این سازمان است ابراز داشت: برای احیاء موقوفات نیاز است تا همه دستگاه‎ها و سازمان‌هایی که با اداره اوقاف در ارتباط هستند به این مهم کمک کنند.

رئوف‎سیدنژاد ایجاد وقف جدید را از دیگر برنامه‎های این سازمان برشمرد و متذکر شد: سنت حسنه وقف که پیامبر اسلام(ص) آن را به تکامل رساند در جامعه امروز باید احیا شود.

این مسئول در پایان گفت: در سال جاری با همکاری ادارات استان توانستیم 41 مورد وقف جدید داشته باشیم که اکثر آن مربوط به شهرستان گرگان است.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول