اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

بهره‌برداری از یک‌هزار و 206 پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، یک‌هزار و 206 پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 8 هزار میلیارد و 105 میلیون ریال در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از یک‌هزار و 206 پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد‌حسین فروزان‌مهر با اشاره به برکات سرشار مادی و معنوی استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: به یمن پیروزی شکوهمند انقلاب، علاوه بر رفع محرومیت‌ها، روند توسعه شتاب قابل توجهی گرفت، به گونه‌ای که اکنون شاهد رشد متوازن حوزه‌های مختلف در جای جای میهن عزیزمان هستیم.

وی افزود: با توجه به رویکردهای عدالت محورانه دولت نهم و دهم و در راستای توسعه پایدار و خدمت به اقصی نقاط کشور، به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته، این رشد از شتاب مضاعفی برخوردار شده است. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه همه ساله و همزمان با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب، عملیات اجرایی تعداد بیشماری پروژه در سطح کشور آغاز شده و طرح‌های متعددی به تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد، افزود: امسال در خراسان رضوی با حمایت‌های همه جانبه دولت و همت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های قابل ملاحظه‌ای به لحاظ کمی و کیفی در حوزه‌های مختلف افتتاح شده و عموم مردم از فواید آن، بهره‌مند خواهند شد.

فروزان‌مهر با عنوان اینکه همزمان با ایام الله دهه فجر یک‌هزار و 206 پروژه تکمیل شده استان به بهره‌برداری خواهد رسد، گفت: این پروژه‌ها مربوط به 34 دستگاه اجرایی و 35 شهرداری استان می‌باشد که سازمان جهاد کشاورزی با 315 عنوان پروژه، بالاترین تعداد این طرح‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در میان شهرستان‌های استان نیز مشهد، با 312 عنوان پروژه و صرف اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد و 109 میلیون ریال، بیشترین تعداد پروژه‌های تکمیل شده را دارا است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: از مجموع پروژه‌های آماده بهره‌برداری استان در دهه فجر امسال، 17 درصد از ردیف بودجه ملی، 12 درصد استانی، 11 درصد ملی – استانی، 29 درصد منابع داخلی و 30 درصد از محل تسهیلات بانکی و اعتباری، تامین اعتبار شده است.

فروزان‌مهر تصریح کرد: از مجموع یک‌هزار و 206 پروژه تکمیل شده در استان، 33 پروژه آموزشی، 230 پروژه زیربنایی،320 پروژه خدماتی، 58 پروژه بهداشت و درمان، 45 پروژه فرهنگی، 112 پروژه صنعتی، 280 پروژه عمران شهری و 128 پروژه در سایر زمینه‌ها است.

وی در خصوص مهم‌ترین پروژه‌های آماده افتتاح امسال، گفت: اجرای تاسیسات زیربنایی در 9 شهرک صنعتی استان با صرف اعتباری بالغ بر 73 میلیارد و 678 میلیون ریال، اجرای طرح‌های آبرسانی، توسعه شبکه آب شرب، احداث مخازن و خطوط جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای استان و مشهد با صرف اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 266 میلیارد و 36 میلیون ریال، از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی استان و اجرای هر چه مطلوبتر طرح‌های کشاورزی گفت: در این حوزه پروژه‌هایی شامل احیای قنوات، لوله‌گذاری، استخر ذخیره آب، آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 207 میلیارد و 794 میلیون ریال و اجرای عملیات آبخیزداری و کنترل سیلاب در 18 شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر 22 میلیارد و 953 میلیون ریال به اجرا درآمده است.

فروزان‌مهر با تاکید بر اهتمام دولت مبنی بر توسعه همه‌جانبه روستاها و ارتقای خدمت‌رسانی به روستاییان، افزود: در راستای تحقق این مهم، اجرای طرح‌های هادی روستایی در 16 شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر 63 میلیارد و 125 میلیون ریال، گازرسانی به روستاهای استان با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 218 میلیارد و 41 میلیون ریال و نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد و 601 میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون تکمیل و در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از اتمام پروژه احداث پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان با اعتبار 4 میلیارد و 990 میلیون ریال خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث شبکه‌های توزیع برق در سطح استان نیز با صرف اعتباری بالغ بر 535 میلیارد و 173 میلیون ریال، تکمیل شده و آماده افتتاح است.

استاندار خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهری نیز با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 759 میلیارد و 264 میلیون ریال از سوی شهرداری‌های استان از مهمترین پروژه‌های تکمیل شده و آماده افتتاح است.

انتهای پیام/70005/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول