اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چاه‌بنارد بستک:

وحدت بین مردم هرمزگان صادقانه و خالصانه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چاه‌بنارد بستک گفت: در استان هرمزگان بر خلاف دیگر مناطق وحدت، وحدتی ظاهری و تبلیغاتی نیست.

وحدت بین مردم هرمزگان صادقانه و خالصانه است

به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان سیدحسین توانا رئیس دارالتحفیظ و امام جمعه چاه‌بنارد بستک با اشاره به موضوع وحدت مسلمین جهان اظهار کرد: وحدت بین مردم مسلمان هرمزگان صادقانه و خالصانه است تا جائی که از سالیان سال بین شیعه و سنی ازدواج‌ها و پیوندهای زیادی صورت گرفته و این خود موید این واقعیت است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) محور وحدت در بین امت اسلامی است تا جایی که قرآن ‌کریم از شخصیت پیامبر اسلام (ص) به عنوان اسوه کامل و الگوی حسنه یاد می‌کند.

این مسئول بیان کرد: اگر ما به عنوان امت این پیامبر عظیم‌الشان بخواهیم راه سعادت و خوشبختی را به سلامت طی کنیم باید خلق و خوی پیامبر (ص) را در زندگی خویش الگو قرار دهیم.

امام جمعه چاه‌بنارد بستک با اشاره به داستان قوم اوس و خزرج در زمان پیامبر اکرم (ص) گفت: این دو قوم که در مدینه بودند زمانی با هم جنگ و دشمنی داشتند تا اینکه به برکت اسلام الفت و دوستی بین این دو قوم برقرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان بهودیان با کینه زیادی که از مسلمانان داشتند، به تجارت اسلحه مشغول بودند افزود: پیرمردی یهودی به نام شاف بن قیس که همچون دیگر یهودیان کینه اسلام را در دل داشت جوانی را میان جمع جوانان اوس و خزرج فرستاد که یاد جنگ تاریخی «بعاث» که میان این دو قوم درگرفت را زنده کند.

توانا با بیان اینکه آن جوان با به یاد آوردن مسئله جنگ بعاث باعث شد که جوانان دو قوم دوباره یاد جنگ و کینه‌های دیرینه خود بیفتند و دوباره کار به جنگ و دعوا برسد، اضافه کرد: وقتی خبر این اتفاق به گوش پیامبر اکرم (ص) رسید ایشان خود را سراسیمه به آن محل رسانده و فرمودند: آیا من هنوز زنده‌ام و شما به جاهلیت برگشتید؟

وی ادامه داد: اولین چیزی که از این داستان می‌فهیم این است که ایجاد تفرقه، جهل و عوامل تفرقه مجموعه‌ای از اعمال جاهلیت است و دومین مسئله اینکه یهودیان همیشه بغض و کینه اسلام و مسلمین را در سینه دارند و امروز نیز همانند آن پیرمرد یهودی در پی تفرقه انداختن بین مسلمانان و تسلط بر جهان هستند.

رئیس دارالتحفیظ چاه‌بنارد بستک بیان کرد: امروز رکود خرید سلاح از آن کشورهای اسلامی است و آن هم نه برای مقابله با دشمنان اسلام بلکه برای تهدید کشورهای همجوار و همسایه‌ای که آنها هم مسلمان هستند و کشورهای اسلامی اگر اسلامی هستند باید از پیامبر (ص) در ماجرای قوم اوس و خزرج درس بگیرند و به طور واقعی پیامبر (ص) را اسوه خود قرار دهند.

توانا در پایان گفت: در استان هرمزگان بر خلاف دیگر مناطق وحدت، وحدتی ظاهری و تبلیغاتی نیست بلکه وحدت بین مردم مسلمان هرمزگان صادقانه و خالصانه است تا جائی که از سالیان سال بین شیعه و سنی ازدواج‌ها و پیوندهای زیادی صورت گرفته و این خود موید این واقعیت است.

انتهای پیام/88006/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول