اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

شبکه فاضلاب شهر اصفهان دچار فرسودگی است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: امروز کلان شهر اصفهان در حوزه شبکه آب و فاضلاب خانگی دچار مشکل جدی است و شبکه فاضلاب شهر اصفهان دچار فرسودگی است.

شبکه فاضلاب شهر اصفهان دچار فرسودگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، علیرضا ذاکراصفهانی در مراسم کلنگ‌زنی فاز اول اجرایی طرح آب‌رسانی مناطق مرکزی شهر اصفهان در خمینی‌شهر اظهار کرد: توسعه و تقویت و بازسازی حوزه شبکه‌های آب و فاضلاب استان مطالبه همه شهرهای استان است باید تلاش بیشتری در این بخش انجام شود.

* باید برای 50 سال آینده استان برنامه‌ریزی کنیم

وی با اشاره به وجود محدویت‌های موجود افق برنامه‌ریزی ما باید برای 50 سال دیگر باشد، گفت: تقویت حوزه توسعه و بازسازی شبکه آب و فاضلاب استان از ضروریات است.

استاندار اصفهان بیان کرد: باید بیشترین فعالیت‌های حوزه شهری و مسئولان استان به حوزه‌های زیر بنائی آب و فاضلاب استان سوق داده شود، امروز شرایط استان در حوزه زیر بنائی آب و فاضلاب با مشکل روبه‌رو است، اما استان در بخش‌های دیگر از جمله بخش‌های برق و گاز از شرایط خوبی برخوردار است. 

این مسئول تأکید کرد: به علت فنی و طولانی‌تر بودن زمان اجرای طرح‌های حوزه تقویت زیرساخت‌های شبکه آب و فاضلاب استان نیاز به بودجه سنگینی دارد.

ذاکراصفهانی ادامه داد: باید بیشترین اعتبارات و توجه مسئولان استان به این بخش اختصاص یابد، امروز اولویت مسائل استان توجه امور زیر بنائی با تاکید بر حفظ اصول زیست محیطی، مدیریت آب، تأمین منابع آب استان است.

وی عنوان کرد: ما باید در برنامه ریزی خود برای تأمین آب مردم استان تا بیست سال دیگر را در نظر بگیریم.

استاندار اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته و در دوران خشکسالی با زحمت بسیار آب استان تأمین شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه امیدواریم شرایط نزول رحمت الهی و بارندگی در استان در ماه‌های آینده به وضعیتی کنونی نباشد و تغییر پیدا کند، گفت: پیش‌بینی هواشناسی حاکی خوب نبودن بارش‌های آسمانی است، البته در ماه‌های اسفند و فروردین پیش‌بینی‌های خوبی از هواشناسی شده است.

ذاکراصفهانی ضمن تأکید بر اینکه خدمات بسیار خوبی توسط آب منطقه‌ای استان و شرکت آب و فاضلاب استان در سال‌های اخیر اجرا شده است، گفت: به دلیل وجود مشکلات مباحث اجتماعی امکان اطلاع رسانی فعالیت خدمات انجام شده در صدا و سیمای مرکز استان وجود نداشت.

* پروژه آب‌رسانی به فلات مرکزی ایران در حال اجرا است

وی تاکید کرد: با وجود وقفه چند ساله در اجرای پروژه آب‌رسانی به فلات مرکزی ایران این طرح پس از فراز و نشیب بسیار در حال اجرا است که امیدواریم با سرعت گرفتن این طرح ملی برای استان از جمله مرکز استان مفید خواهد بود.

در ادامه نیز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در مراسم گفت: این پروژه تأمین فشار و دبی آب در مناطق مرکزی شهر اصفهان از جمله مناطق خرم، فروغی، مسجد سید، رباط و خیابان امام خمینی و بخشی از خمینی شهر را تقویت می‌کند.

علی امینی عنوان کرد: این پروژه از اعتبارات خشکسالی استان و  فاز اول آن با هزینه بالغ بر25 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی اذعان داشت: این پروژه در رفع افت فشار آب مشترکان خانگی مناطق مرکزی شهر اصفهان کمک می‌کند.

این مسئول متذکر شد: فاز اول این طرح با هزینه 25 میلیارد ریال به مدت یکسال و با اجرای 2 هزار متر لوله‌گذاری از نوع چدن داکتیل به قطر یک هزار میلی‌متر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول