اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول صدور مجوز معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد:

2 هزار موسسه قرآنی در کشور مجوز دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مسئول صدور مجوز معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال جاری برای بیش از 2 هزار موسسه قرآنی در سطح کشور مجوز فعالیت صادر شده است.

2 هزار موسسه قرآنی در کشور مجوز دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، محمد انصاری‌راد اظهار داشت: اشاعه و نشر فرهنگ و اخلاق قرآنی و ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه و ارتقاء سطح سواد قرآنی آحاد جامعه و زمینه‌سازی برای آشنایی و انس افراد با مفاهیم و آموزه‌های غنی قرآن کریم یکی از وظایف مؤسسات قرآنی است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار درخواست دریافت موسسه قرآن و عترت از سراسر کشور به دبیرخانه صدور مجوز معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ارسال شده است.

انصاری‌راد عنوان کرد: از این تعداد، برای 2 هزار موسسه مجوز فعالیت صادر شده است.

وی درباره رویکردهای جدید دبیرخانه صدور مجوز موسسات قرآنی عنوان کرد: کاهش زمانی پروسه صدور مجوز و تسریع آن از طریق ارسال نهایی اساسنامه از مرکز به استان‌ها مهم‌ترین این رویکردها است.

انصاری‌راد خاطرنشان کرد: پیش از این صدور اساسنامه از مرکز به استان و در مرحله بعد به شهرستان و بازگشت آن با عبور از همین مراحل کار را طولانی می‌کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه به طور قطع با حمایت از این مؤسسات می‌توان به نتایج مطلوب‌تری رسید، اظهار داشت: تاکنون اقدامات خوبی از سوی نهادها، سازمان‌ها و مراکز قرآنی برای تربیت حافظان کلام‌الله مجید برداشته شده است.

مسئول صدور مجوز معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد هدف از تاسیس موسسات قرآنی، توسعه و ترویج فرهنگ، معارف و آموزه‌های قرآنی بر اساس آیین‌نامه‌ها و سرفصل‌های معاونت قرآن و عترت اعلام کرد.

انتهای پیام/2464/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول