اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول جامعة‏القرآن دیباج:

فرهنگ قرآنی باید از سنین خردسالی نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مسئول جامعة‏القرآن دیباج گفت: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در سنین کودکی ماندگاری و تأثیر به‏سزایی دارد؛ چرا که ذهن کودکان آماده یادگیری است.

فرهنگ قرآنی باید از سنین خردسالی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیباج، معصومه فتحی در نشست بررسی فعالیت‌های قرآنی جامعةالقرآن دیباج بیان داشت: جامعةالقرآن دیباج به عنوان مؤسسه‌ای فرهنگی و هنری در آذر ماه 83 زیر نظر مؤسسه جامعةالقرآن قم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این شعبه در زمبنه قرآنی و شامل واحد خردسالان و خواهران است، افزود: فعالیت‌های قرآنی ویژه خردسالان با موضوعات حفظ آیات و احادیث، حفظ موضوعی به روش اشاره، آموزش حروف عربی، آموزش روخوانی به روش اشاره، حفظ جزء‏های 29و 30، آموزش تجوید، آموزش فن خطابه، آموزش ترجمه قرآن و حفظ ترتیبی و مفاهیم است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ قرآن، تفسیر، تجوید، احکام شرعی، حدیث و مباحث اخلاقی از جمله فعالیت‌های قرآنی ویژه بزرگسالان است.

مسئول جامعة‏القرآن دیباج گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی از قبیل نقاشی، گلدوزی با دست، خیاطی، کاردستی به وسیله برگ درخت، حبوبات، سنگ و ماسه بادی از فعالیت‌های دیگر این مؤسسه است.

فتحی هدف از تأسیس این مؤسسه را ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد ارتباط هر چه عمیق‌تر و ماندگار‌تر نسل جوان با قرآن عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما از جدیدترین، متنوع‏ترین و شاداب‌ترین روش‌ها در امر آموزش قرآن به نونهالان بهره می‌گیریم و آموزش تازمانی که قرآن‌آموز تمایل داشته باشد، ادامه دارد و در حال حاضر، تعداد قرآن‏آموزان جامعة‏القرآن دیباج 70 نفر است که با چهار مربی مجرب آموزش می‌بینند.

مسئول جامعة‏القرآن دیباج ادامه داد: منابع مالی از طریق خیران تامین می‌شود که البته پاسخگوی نیاز های رو به گسترش جامعةالقرآن نیست.

فتحی بیان کرد: افزایش واحدهای آموزشی سبب شده تا با کمبود فضای آموزشی مواجه شویم و از کسانی که در این امر قادر به سرمایه‌گذاری هستند، دعوت می‌شود تا با جامعة‏القرآن دیباج همکاری کنند.

انتهای پیام/2249/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول