اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

محدودیت توزیع شیر در مدارس مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای توزیع شیر در مدارس با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

محدودیت توزیع شیر در مدارس مازندران

محمدعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از توزیع شیر در مدارس مازندران خبر داد و با اعلام این‌که در آذر ماه سال‌ جاری به طور نمادین چند بار شیر در سطح مدارس استان توزیع شد، اظهار داشت: توزیع شیر بعد از امتحانات سه ماهه نخست سال تحصیلی در همه مدارس استان انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به محدودیت روزهای توزیع شیر در مدارس نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: سال گذشته مقرر شد 70 روز در طول سال تحصیلی شیر در مدارس توزیع شود که انجام شد.

این مسئول تولید و توزیع‌کنندگان شیر مدارس را دو شرکت لبنی در داخل استان معرفی کرد و افزود: بعد از انجام مناقصه، دو شرکت لبنی که مورد تأیید استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی بودند، طرف قرارداد ما قرار گرفتند.

امیری اعتبار توزیع شیر در مدارس را ملی عنوان کرد و یادآور شد: شیر در مدارس شهری و روستایی توزیع می‌شود.

وی شیر مدارس شهری را به صورت لیوانی و از نوع پاستوریزه دانست و تصریح کرد: شیرهای لیوانی مدارس تاریخ مصرف یک روزه دارند که هفته‌ای دو روز توزیع می‌شود.

امیری ادامه داد: توزیع شیر در مدارس روستایی و مناطق دور دست استان از شیر استریلیزه است که دارای ماندگاری بیشتری است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این‌که دو شرکت لبنی شیر استریلیزه برنده مناقصه و طرف قرارداد با آموزش و پرورش مازندران شدند، تصریح کرد: مدت زمان فرآیند تولید شیر و قرار گرفتن 13 روزه در قرنطینه، عاملی برای زمان‌بر شدن توزیع شیر استریلیزه در مدارس مناطق کوهستانی شده است.

امیری خاطر نشان کرد: روزانه یک‌هزار و 500 بسته شیر استریلیزه که هر کدام دارای 27 عدد شیر پاکتی است در مدارس مناطق و روستایی دور دست استان توزیع می‌شود.

وی با اعلام این‌که نیاز یک ساله ما برای تأمین شیر استریلیزه مدارس روستایی و مناطق، حدود 3 میلیون و 350 هزار پاکت شیر استریلیزه است، خاطر نشان کرد: روزانه 40 هزار و 500 پاکت شیر استریلیزه در مدارس و روستاهای مازندران توزیع می‌شود.

امیری اظهار داشت: تاکنون در مدارس بهشهر، گلوگاه، بندپی غربی، دودانگه، سوادکوه، کیاکلا، رامسر، فریدونکنار، چمستان، لاریجان و برخی از مناطق روستایی بابل و بخشی از چالوس شیر در مدارس توزیع شده و در بقیه مناطق به صورت مرحله‌ای توزیع می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان کرد: شیر مدارس متعلق به مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه دولتی است.

انتهای‌پیام/86006/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول