اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هماهنگی کرمان عنوان کرد

برگزاری 1000 برنامه ویژه ایام‌الله دهه فجر در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بیش از یک هزار برنامه به منظور گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری 1000 برنامه ویژه ایام‌الله دهه فجر در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های دهه فجر استان کرمان اظهار داشت: گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی در واقع گرامی‌داشت بزرگ‌ترین معجزه قرن و غلبه خون بر شمشیر است که ادامه حرکت انبیاء و ائمه (ع) و پیروزی مستضعفان بر مستکبران است.

وی با بیان اینکه گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر از لحاظ مختلف دارای ارزش والایی است، افزود: توکل مردم به خداوند، رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل و حضور مردم در صحنه سه مولفه مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

صدفی تصریح کرد: پاسداشت دهه فجر با توجه به معارف دینی و الهی بیانگر وحدت و وفاق ملی، نمایش اقتدار نظام اسلامی در ابعاد مختلف، بستری برای بیان دستاوردهای انقلاب، بازتاب دهنده ارزش‌های انقلاب اسلامی و اعلام وفاداری ملت به نظام، رهبری و ولایت‌فقیه است.

وی بیان داشت: در حال حاضر شاهد توطئه‌های دشمن علیه نظام اسلامی هستیم که تلاش می‌کند با ناکارآمد جلوه دادن نظام و ناامید کردن جوانان و ایجاد اختلاف در راستای مقابله با نظام، حرکت‌هایی انجام دهد که در این شرایط بیان دستاوردهای انقلاب نقش مهمی دارد.

رئیس ستاد دهه فجر استان کرمان با اشاره به برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری گفت: دو رویکرد محتوایی و اجرایی را در برنامه‌های این ایام در نظر گرفته‌ایم که توجه به تاثیرگذاری برنامه‌ها، ماندگاری، تبیین دستاوردها و برکات نظام اسلامی، تحکیم بخشیدن به نظام، تبیین نقش انقلاب اسلامی ایران در احیای ارزش‌های دینی و الهی، خودباوری و اعتماد به نفس، نقش انقلاب در بیداری اسلامی و تحولات منطقه و جهان از جمله اصول مورد توجه در محتوای برنامه‌ها است.

وی با اشاره به رویکرد اجرایی برنامه‌ها گفت: مشارکت عمومی مردم در طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای مراسم و برنامه‌ها، تنوع و جذابیت، بسترسازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات خردادماه 92 و ... از رویکردهای برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر است.

صدفی تصریح کرد: مشارکت اقلیت‌های مذهبی استان و به ویژه شهر کرمان در برنامه‌ها، تاکید بر پرهیز از هرگونه شائبه سیاسی و جناحی در اجرای برنامه‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و برگزاری مراسم و جشن‌های دهه فجر در  یک هزار و 500 روستا و 41 بخش در ‌استان کرمان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار برنامه برای دهه فجر در استان کرمان پیش‌بینی شده است، بیان داشت: برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در محورهای فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی، قرآنی، رسانه‌ها، ورزشی، مراسم و افتتاح پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

صدفی اظهار داشت: 12 بهمن ماه به مناسبت ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور، ساعت 9 صبح مراسم ویژه‌ای در محل مصلی امام علی (ع) شهر کرمان با حضور استاندار و مسئولان برگزار می‌شود و شاخص‌ترین مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن ماه از محل چهارراه طالقانی شهر کرمان تا میدان عاشورا برگزار می‌شود.

وی افزود: نواختن زنگ انقلاب در مدارس، میهمانی لاله‌ها در 19 بهمن ماه، جشنواره‌های فرهنگی هنری ویژه عشایر، مسابقات ورزشی جام فجر، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، جشنواره فیلم کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های دهه فجر ‌سال جاری در استان کرمان است.

انتهای پیام/80017/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول