اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

یارانه‎ها در مسیر تورمی است/ غبار جنگ را به 10 تا ریاست جمهوری نمی‎دهم

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یارانه‎ها در مسیر تورمی است، بنابراین دولت نه می‎تواند برگردد، نه می‎تواند به جلو حرکت کند.

یارانه‎ها در مسیر تورمی است/ غبار جنگ را به 10 تا ریاست جمهوری نمی‎دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن رضایی شامگاه یکشنبه در مسجد حضرت امیر(ع) شهرستان گرگان در پاسخ به سئوالات مردم که در خصوص هدفمندی‌ یارانه‌ها بود، اظهار داشت: اصل مسئله یارانه‎ها درست است، اما راهش غلط است.

وی با بیان اینکه یارانه دو نوع وجود دارد، ادامه داد: یارانه تورمی و یارانه درآمدی؛ دو نوع یارانه هستند که در یارانه تورمی چون پول می‎آید، قیمت‎ها بالا می‎رود و تا مرحله بعدی واریز همیشه قیمت‎ها یک گام جلوتر است و قدرت خرید کاهش پیدا می‎کند.

* اختیارات اقتصادی، صنعتی، علم و فناوری باید به استان‎ها داده شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برای اجرای مرحله دوم و سوم یارانه‎ها باید مسیر اصلاح شود و در مسیر درآمدی قرار بگیرد، چراکه در یارانه درآمدی پول به حساب مردم می‎آید و باید قبل از تبدیل به تقاضا، تبدیل به سرمایه شود که این کار سبب ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری خواهد شد.

رضایی در پاسخ به سئوالی در خصوص اختیارات واگذاری برخی امور به استان‎ها تصریح کرد: معتقدم اختیارات اقتصادی، صنعتی، علم و فناوری باید به استان‎ها داده شود، چراکه استان‎ها از توانمندی لازم برخوردار هستند.

وی در خصوص طرح جامع خدمت‎رسانی به ایثارگران عنوان کرد: این طرح بین دولت و مجلس اختلاف پیدا کرده بود که مجمع یکسری اصلاحات را انجام داد. دولت مدعی شد، این طرح سه الی چهار هزار میلیارد تومان هزینه دربرخواهد گذاشت، اما ما معتقد هستیم این طرح سالانه کمتر از 600 تا 700 میلیارد تومان هزینه دارد.

* در جنگ، ارتش و سپاه پا به پای هم بودند/ بعد از 18 سال وارد سیاست شدم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که دیدگاه خود را نسبت به ارتش در جنگ چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اضافه کرد: در همه مراحل جنگ، ارتش و سپاه پا به پای هم بودند و مسئله دفاع از کشور باعث شد که نیروها وارد جنگ شوند.

رضایی یادآور شد: پیش از آن بنده 10 سال سابقه سیاسی داشتم و با یکسری از دوستان، حزب منصورون را تشکیل و حتی به رهبر معظم انقلاب نیز پیشنهاد ریاست جمهوری را در آن زمان داده بودیم.

وی متذکر شد: بعد از 18 سال دوباره وارد عرصه سیاست شدم و 16 سال است که کار سیاسی می‎کنم، اما غبار جنگ را به 10 تا ریاست جمهوری نمی‎دهم.

* در برابر افرادی که منفعت خود را به مسائل کشور ترجیح می‎دهند، باید تحمل کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح دولت در سایه گفت: هنوز هم به آن تفکر تأکید دارم که باید کنار هر وزارتخانه، وزارتخانه فکر باشد و متخصصان در آنجا طرح و ایده بدهند.

رضایی با تأکید بر اینکه در مسئله جوانان دو مسئله اساسی وجود دارد، ابراز داشت: جوانان باید عزت و پول داشته باشند، جوانی که پول نداشته باشد، عزت را از دست می‎دهد، اما برخی جوانان که پول دارند نیز عزت ندارند.

وی اذعان داشت: باید کاری کنیم جوانان جیب پرپول همراه با عزت و نوآوری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره افرادی که منفعت خود را به مسائل کشور ترجیح می‎دهند، چیست؟ متذکر شد: باید صبر و تحمل کرد، چراکه تحمل‎پذیری و گفت‎وگو یکی از راه‎هایی است که می‎تواند ما را از این وضع بیرون بکشد، شاید سختی زیاد باشد، اما همیشه سعی کرده‎ام، اینگونه باشم.

* در عقاید و گفت‎وگو نباید خروس جنگی شویم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار داشت: همان طوری که در مناظره همگان مشاهده کردند، یکی از دوستان سعی کرد مرا به جاده خاکی ببرد، اما در مسیر گفت‎وگو با همدیگر وارد اتوبان شدیم؛ بنابراین معتقدم در عقاید و گفت‎وگو نباید خروس جنگی شویم؛ ما هرچند رقیب هستیم، اما اعتقاد به برادری داشته و همکار هستیم.

انتهای پیام/2307/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول