اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

زمزمه مسموم «انتخابات آزاد» خط مقابله با رهبری است/ خطر سازش با آمریکا در سایه «اعتدال‌گرایی»

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: آغاز مذاکره با آمریکا نتیجه‌ای جز قربانی کردن انقلاب اسلامی نداشته و زمزمه‌های مسمومی چون "انتخابات آزاد" و " مبارزه با افراط‌گرایی" نقطه تقابل در برابر مقام معظم رهبری و خط ولایی رهبر است.

زمزمه مسموم «انتخابات آزاد» خط مقابله با رهبری است/ خطر سازش با آمریکا در سایه «اعتدال‌گرایی»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در همایش بصیرت‌افزایی ارکان گردان‌ها و فرمانده‌هان پایگاه‌های بسیج طلاب تیپ 83 امام صادق(ع) و اختتامیه مسابقات قرآنی خواهران طلبه بسیج خراسان‌رضوی در محل دفتر امام جمعه مشهد، اظهار کرد: میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) بی‌نظیر‌ترین واقعه تاریخی برشمرده می‌شود.

استکبار‌ستیزی محور ولادت نبی مکرم اسلام است

علم‌الهدی با بیان اینکه استکبار‌ستیزی محور ولادت پیامبر اکرم(ص) است، خاطر نشان کرد: جریان استکبار‌ستیزی جریانی در محور اصلی ولادت پیامبر(ص) است.

وی افزود: آنچه در سالگرد ولادت پیامبر قابل‌ تأمل است، حوادث پیش ‌آمده در جریان ولادت ایشان بوده که در تاریخ بشریت بی‌نظیر تلقی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در میان 124 هزار پیغمبر، فقط میلاد حضرت محمد(ص) توسط تکوینیات و رویداد‌های طبیعی به عرصه جهانی مژده داده شده و این مبین شخصیت عظیم و نورانی پیامبر و رسالت خطیر ایشان در عرصه برچیدن قدرت‌های استکباری است.

وی تصریح کرد: بعد از پیامبر(ص)، جریان امامت تداوم‌بخش رسالت استکبارستیزی نبوت بوده و مهم‌ترین علت شهادت معصومین در صدر تاریخ اسلام همین استکبارستیزی بوده است.

استکبار سیلی‌خورده نظام اسلامی است

علم‌الهدی با اشاره به وابستگی انقلاب اسلامی به استکبارستیزی و مبارزه با ظلم، تاکید کرد: پویایی و استقلال نظام اسلامی مبتنی بر مبارزه با نظام سلطه است چرا که نمی‌شود حاکمیت داشته باشیم اما استکبار‌ستیزی برای پویایی و استقلال نظام اسلامی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در عمر 34 ساله انقلاب اسلامی، تمام درگیری‌ها و ریزش‌ها به خاطر محور استکبار‌ستیزی بوده است؛ از طرفی به توطئه و تزویر و از سویی به جنگ متوسل شده و در این مسیر برخی جریان‌ها نیز بر سر مسئله استکبار‌ستیزی و قوام و پایداری نظام اسلامی از انقلاب ریزش کردند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه استکبار سیلی‌خورده نظام اسلامی است، یادآور شد: بیداری اسلامی در کشورهای عربی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اندیشه استکبارستیزی انقلاب اسلامی است.

آغاز مذاکرات با آمریکا نتیجه‌ای جز قربانی کردن انقلاب اسلامی ندارد

علم‌الهدی تصریح کرد: عناوینی چون «انتخابات آزاد» و « مبارزه با افراط‌گرایی» نقطه تقابل و مقاومت در برابر مقام معظم رهبری و خط ولایتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خط معنوی مقام معظم رهبری آن‌چنان در دل‌های یکایک این ملت نفوذ کرده که جریان‌های مخالف جرأت مخالفت صریح را نداشته و از این حیث در قالب‌هایی چون مبارزه با افراط‌گرایی بروز و ظهور کرده‌اند.

امام جمعه مشهد گفت: مبارزه با افراط‌گرایی مبارزه با عده‌ای از جوانان بسیجی پرشور نبوده بلکه این جریان در صف مقابله با ولایت‌فقیه و خط‌مشی رهبری قرار داشته‌اند.

وی اضافه کرد: زمزمه مسموم انتخابات آزاد و مبارزه با افراط‌گرایی که در چند ماه اخیر شنیده می‌شود، به صراحت مورد انتقاد مقام معظم رهبری قرار گرفته و امروز فرد فرد جامعه باید نسبت به خودآگاهی در این امر بکوشند.

علم‌الهدی افراط‌گرایی را از دید بانیان این جریان حرکت در مسیر نظام اسلامی دانست و افزود: افراط‌گرایی از دید آنان به معنی امر به معروف و نهی از منکر از تریبون نماز جمعه، حرکت جوانان پرشور بسیجی در خط ولایتمداری مقام معظم رهبری و برافراشتن پرچم مخالفت با آمریکا است.

امام جمعه مشهد گفت: ماهیت و هویت انقلاب اسلامی در استکبارستیزی بوده و پویایی و توسعه انقلاب اسلامی همان ایجاد آمادگی و زمینه‌سازی برای فرج و ظهور ولی‌عصر (عج) است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و رشد روحیه استکبارستیزی، تثبیت‌کننده هویت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: اگر قرار باشد مدیریت کشور در مسیر پویایی و توسعه انقلاب اسلامی سودمند نباشد، این مدیریت ارزشی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: نظام و مدیریت کشور، توسعه اقتصادی و سیاسی و اعتلای جامعه مرهون و معلول حقیقتی به نام انقلاب اسلامی بوده که توسعه آن زمینه‌ساز فرج امام زمان(عج) محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از تاسیس نظام جمهوری اسلامی و 500 هزار شهید در انقلاب اسلامی، توسعه عمرانی و اقتصادی نبوده بلکه انقلاب اسلامی با عنوان اهرم قدرتمند ظهور مصلح جهانی توسعه یافته است.

علم‌الهدی با ابراز نارضایتی از نظریات و ایده‌پردازی جریان مبارزه با افراط‌گرایی مبتنی بر روی کار آمدن رئیس‌جمهور معتدل و میانه‌رو، تصریح کرد: حوزه علمیه قم که محوریت شیعه را بدست دارد، نباید نسبت به جریان‌های انتخاباتی و بروز فتنه بی‌تفاوت باشد، فضای دینی و روحانی باید در جامعه فراگیر شود.

وی بیان کرد: جریان مبارزه با افراط‌گرایی اعتقاد بر این دارد که شرایط مملکت نیازمند اعتدال بیشتری بوده و این اعتدال در گرو مذاکره با آمریکا، اجازه تسلط صهیونیسم بر فلسطین بوده و این مقدمه دست دادن و مذاکره با نظام سلطه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دلیل مخالفت با فتنه سبز را قرارگیری این جریان در صف مقابل ولایت‌فقیه دانست و یادآور شد: میرحسین موسوی در مصاحبه خود با مطبوعات غربی ادعایی مبنی بر ایجاد جریان مردمی برای مخالفت با رهبری و تلاش برای محدودیت مقام معظم رهبری داشت و این مسئله سبب به خشم آمدن مردم و سرکوب شدن جریان سبز توسط قوای مردمی شد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: روی کار آمدن رئیس‌جمهور متعادل و نشستن بر سر میز مذاکره با آمریکا نه تنها معضلی را حل نمی‌کند بلکه نتیجه‌ای جز قربانی کردن انقلاب اسلامی ندارد.

علم‌الهدی عنوان کرد: رئیس‌جمهور فقط و فقط باید وابسته به ولایت رهبری و پیرو خط ولایت فقیه باشد و کاندیدای ریاست‌جمهوری برای این مسئله باید سند قابل‌ قبول ارائه دهد چرا که شعار پیروی از خط رهبری را جاسوس آمریکا نیز می‌دهد.

وی تاکید کرد: مدیریت متعادل، مدیریت اقتصاد‌دان و مدیریت سیاستمدار هیچ‌کدام در قالب مدیریت مملکت نظام اسلامی کارآمد نبوده و فقط مدیریت ولایی می‌‌تواند توسعه‌بخش انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه رئیس‌جمهوری که نسبت به خط رهبری زاویه داشته باشد جامعه را به سقوط می‌کشاند، گفت: ما خواهان رئیس‌جمهوری هستیم که مدیریتش در خط‌مشی رهبری ذوب شده و به نوعی مدیریت اجرایی‌اش تابع ولایت رهبری باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر روحانیت در فضای جامعه حضور پررنگ داشته باشد، فتنه محو می‌شود؛ عرصه انتخابات عرصه‌ای است که باید مرد و مردانه در حمایت از نظام ولایی ایستاد و از هیچ نسبت، اتهام و برخوردی نترسید؛ اگر غیر از این باشد استکبار بر ما مسلط می‌شود.

انتهای پیام/70023/ج40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول