اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور

شبکه هوشمند تلفن ثابت ان.جی.ان در استان بوشهر راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: شبکه هوشمند تلفن ثابت ان.جی.ان برای نخستین‌بار در کشور در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

شبکه هوشمند تلفن ثابت ان.جی.ان در استان بوشهر راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید عبدالحسین افتخاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شبکه تلفن ثابت هوشمند (NGN) به میزان 30K (ظرفیت واگذاری)، برای نخستین‌بار در کشور در شهرستان دشتستان استان بوشهر نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری شده است.

وی افزود: این سیستم یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تلفن است و ارائه خدمات کاملاً نوین و متنوع بر روی تلفن ثابت را امکان‌پذیر می‌کند.

افتخاری گفت: این سیستم به 30 هزار مشترک خدمات می‌دهد اما با توجه به هوشمند بودن تا یک و نیم میلیون مشترک را پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر تصریح کرد: تعداد پورت دیتا در استان بوشهر سه هزار و 630 پورت بوده اما اکنون این تعداد به 31 هزار و 934 پورت رسیده است.

افتخاری با بیان اینکه اختلال در فیبر نوری عامل مهمی در اختلالات تلفن همراه است، بیان داشت: استان بوشهر در زمینه ارزیابی عملکرد امور مشترکین همراه اول در کل کشور رتبه چهارم را در اختیار دارد و از نظر موبایل در حال استفاده بوشهر سومین استان کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 11 هزار و 400 مشترک adsl  در استان بوشهر از خدمات شرکت مخابرات بهره‌مند هستند، گفت: بیش از 415 مدرسه، 366 پایگاه مقاومت بسیج و 722 بانک در استان بوشهر به اینترنت متصل هستند.

مدیرعامل مخابرات استان بوشهر گفت: شرکت‌های خدمات اینترنت در استان بوشهر طی چهار سال گذشته 44 هزار و 790 پورت منصوبه دیتا داشتند که 28 هزار و 295 پورت به مردم واگذار کردند.

افتخاری با بیان اینکه در عرصه رقابت میدان را برای شرکت‌های خدمات اینترنتی باز گذاشتیم، گفت: هم‌اکنون 604 روستا ارتباط تلفن خانگی و دفتر مخابراتی دارند و 80 دفتر خدمات پیشخوان، 214 دفتر آی‌.تی‌.سی روستایی هم در استان فعال هستند.

وی بیان کرد: تعداد تلفن‌های ثابت استان بوشهر در چهار سال گذشته به 344 هزار پورت رسیده و جی.اس.ام روستایی هم 35 هزار پورت فعال شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر اظهار داشت: در چهار سال گذشته 340 کیلومتر توسعه شبکه کابل در سطح استان داشتیم که 161 کیلومتر در شهرستان بوشهر بوده و 50 کیلومتر در حوزه شهر بوشهر کابل‌کشی شده است.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول