اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ارومیه تاکید کرد

تدوین تقویم فرهنگی ارومیه

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: تقویم مناسبت‌های فرهنگی ارومیه با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تدوین شود.

تدوین تقویم فرهنگی ارومیه

محمد حضرت‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر قرار گرفته‌ایم، پیشاپیش فرا رسیدن این دهه را تبریک گفت و اظهار داشت: به ‌روزآوری تاریخ فرهنگی آذربایجان غربی به ویژه ارومیه یک نیاز اساسی بود که از آن غفلت می‌‌شد ولی در 2  سال اخیر به این موضوع توجه شایانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران، مردم این شهرستان دوشادوش مردم سایر مناطق کشور تلاش کرده‌اند، افزود: در تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما نیز نقش‌آفرینی کرده‌ایم و نمونه بارز آن حماسه 2 بهمن 1357 است که متاسفانه در تقویم کشورمان ثبت نشده است.

شهردار ارومیه لازمه تدوین و تنظیم تقویم فرهنگی ارومیه را وجود حمایت‌های مردمی دانست و خاطر نشان کرد: برای اینکه تقویم فرهنگی این شهرستان مشتمل بر مناسبت‌های مختلف آن تهیه شود باید حمایت اقشار مختلف جامعه وجود داشته باشد.

حضرت‌پور با اشاره به اینکه برای زنده نگه داشتن خاطرات آن روز حماسی هر سال در این خطه مراسم‌های خوبی برپا می‌شود، بیان داشت: برای کیفی‌سازی برنامه‌های این روز و هر چه‌ باشکوه‌تر آن باید اهتمام کرده و برنامه‌های متنوعی به مرحله اجرا درآورد تا نسل جدید از رویدادهای آن شناخت کافی کسب کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد فرهنگی در مدیریت شهری را در پیش‌ گرفته‌ایم، خاطر نشان کرد: رویکردهای نخست این مجموعه برای خدمت به اقشار مختلف جامعه دین‌محوری و مذهب‌محوری است به طوری که تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به نمادهای ملی میهنی ارج نهاده شده و ارزش آنها پاس داشته شود.

شهردار ارومیه شکل‌گیری هماهنگی بین‌بخشی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی را خواستار شد و بیان داشت: ضمن اینکه رهنمودهای شورای اسلامی شهر و مدیریت اجرایی استان مورد توجه قرار می‌گیرد باید دستگاه‌‌های فرهنگی متعدد کنار یکدیگر قرار بگیرند و برنامه‌های متنوعی با توجه به شاخص‌های دینی و فرهنگی این مرز و بوم به مرحله اجرا بگذارند.

انتهای پیام/61002/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول