اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه گرمسار:

اخلاق نیکو سبب کرامت و عزت انسان می‏‏شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار گفت: اخلاق نیکو سبب کرامت و عزت انسان در جامعه و پیشگاه خداوند می‌شود.

اخلاق نیکو سبب کرامت و عزت انسان می‏‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام مهدی ولیخانی در نشستی به مناسبت روز اخلاق و مهرورزی بیان داشت: از آنجا که انسان یک موجود اجتماعی است و با مردم زندگی و معاشرت می‌کند، اخلاق در زندگی او بسیار نقش دارد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار افزود: اسلام، اخلاق معاشرتی صحیح را برای ما ترسیم کرده و آن را در ردیف اصول دین و فروع دین قرار داده است.

ولیخانی افزود: زندگی زیبا در گرو داشتن اخلاق اسلامی در زندگی است و اگر تمام لوازم زندگی در حد اعلی باشد ولی اخلاق معاشرتی خوب در آن زندگی حاکم نشود، آن زندگی صفایی ندارد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار تأکید کرد: اخلاق نیکو و حسنه نقشی مثبت در زندگی دارد و خداوند، حضرت رسول اکرم(ص) را برای ما الگوی حسنه قرار داده است تا از همه نظر از او پیروی کنیم.

ولیخانی گفت: کسی که در زندگی از اخلاق معاشرتی صحیح برخوردار نباشد، منزوی و تنها و کم کم از اجتماع طرد شده و از سعادت فاصله می‌گیرد.

وی افزود: هر اخلاق معاشرتی قابل قبول نیست و هر خوبی ملاک نیست، بلکه اخلاقی از نظر اسلام قابل قبول است که مورد تأیید دین باشد.

ولیخانی ادامه داد: اگر اخلاق منطبق بر دین و وحی الهی نباشد، دچار افراط و تفریط می‌شود یا مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار تصریح کرد: اخلاق نیکویی ارزشمند است که فقط برای رضای خدا و با هیچ‏گونه معصیتی همراه باشد.

ولیخانی گفت: اسلام، نرمی و ملایمت همیشگی را در همه جا نمی‌پذیرد و از طرفی دیگر نیز غضب و خشم را در همه جا نمی‌پذیرد؛ در اجتماع هم تواضع و هم ملایمت و گذشت لازم است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار گفت: هر چه اعتقاد و عمل شخص کامل‏تر شود، اخلاق و معاشرت او بهتر می‌شود.

انتهای پیام/2249/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول