اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنگره تخصصی اخلاق حرفه‌ای پزشکی مطرح شد

تقوا در رأس هرم اخلاق پزشکی قرار دارد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تقوا پیشه کردن در رأس هرم اخلاق پزشکی قرار دارد.

تقوا در رأس هرم اخلاق پزشکی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام حسن زارع پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کنگره تخصصی اخلاق حرفه‌ای پزشکی، تقوا را رأس هرم اخلاق پزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: در نهج‌البلاغه آمده است، تقوا نخستین مسئله زیربنایی در این عرصه است که تنها راه حل آن عمل کردن به دستورات دین اسلام است.

وی با تاکید بر تداوم و ارائه درس اخلاق دانشگاه‌ها افزود: با یک واحد درس اخلاق نمی‌شود به اخلاق حرفه‌ای دست یافت بلکه باید به صورت منظم نکات اخلاقی دستورات و مکتب اسلام از سوی مدرسان اخلاق ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این کنگره بر رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه‌ای پزشکی در کلیه صاحبان حرف پزشکی تاکید کرد و گفت: علما نیز بیشتر در این زمینه به ارائه مباحثی بپردازند تا شاهد رشد و ارتقای این مهم در علم پزشکی باشیم.

سیدجلیل میرمحمدی همچنین با تاکید بر اینکه باید راهکارهای ارتقای اخلاق حرفه‌ای پزشکی در کشور مطرح شود، خاطرنشان کرد: همچنین باید تمام مصادیق ناهنجاری‌های اخلاق حرفه‌ای پزشکی را در کشور کاهش دهیم.

وی با اشاره نتیجه مطالعه انجام شده در این زمینه عنوان کرد: نتیجه این مطالعه نشان داد اساتید پزشکی نتوانسته‌اند نقش کلیدی خود را در افزایش رشد اخلاقی در بین دانشجویان ایفا کنند.

میرمحمدی همچنین بر ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه ویژه اساتید و دانشجویان تاکید کرد.

دبیر علمی نخستین کنگره کشوری اخلاق حرفه‌ای پزشکی نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ارائه آخرین دستاوردها و پژوهش‌های انجام شده در زمینه اخلاق حرفه‌ای پزشکی را مهم‌ترین هدف این کنگره عنوان کرد و افزود: این کنگره به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

سیدعباس سادات‌حسینی با بیان اینکه 120 مقاله در این کنگره دریافت شده است، گفت: مفاهیم و کلیات اخلاق حرفه‌ای پزشکی، اخلاق کاربردی، هنجارهای اخلاقی پزشکی و قلمرو اخلاق پزشکی مهم‌ترین محورهای این کنگره است.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره دارای 18 امتیاز بازآموزی برای تمامی صاحبان حرف پزشکی اعم از متخصصان، داروسازان، پرستاران و ماماها است.

همایش کشوری اخلاق حرفه‌ای پزشکی 27 تا 29 دی ماه جاری در سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول