اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت روان ‌دانشگاه پزشکی کرمان:

استرس‌ عامل مهم در تداوم رفتارهای غیربهداشتی است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:‌ یکی از عوامل کاهش سن ابتلا به سرطان، افزایش استرس است.

استرس‌ عامل مهم در تداوم رفتارهای غیربهداشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی بهرام‌نژاد بعد از ظهر امروز در همایش کلیدهای طلایی پیشگیری و درمان سرطان اظهار داشت: استرس در فعالیت سیستم ایمنی بدن بسیار دخیل است، علاوه بر عوامل زیستی و پزشکی، شیوه زندگی و نوع شخصیت افراد نیز موجب بیماری می‌شوند. 

وی سبک زندگی را از عوامل مهم سلامت دانسته و گفت: کسانی که سبک زندگی سازگارانه‌ای دارند، کمتر به سرطان مبتلا می‌شوند،‌ نباید اجازه دهیم برخی از رفتار‌های غلط ما مانند خوردن فست‌فود یا سیگار کشیدن به شکل عادت در آیند، چراکه در این صورت کنار گذاشتن آنها بسیار مشکل می‌شود.

بهرام‌نژاد استرس را یک عامل مهم در تداوم رفتارهای غیربهداشتی دانسته و خاطرنشان کرد: وارد کردن استرس شدید به جامعه ‌موجب می‌شود، انسان‌ها نتوانند عادت‌ها و رفتارهای غیربهداشتی خود را ترک کنند.

وی تصریح کرد: سبک زندگی غلط‌ امروزی سبب شده ‌که عجول بودن و استرس داشتن جزئی از شخصیت افراد شود که باید آن را ترک کرد.

بهرام‌نژاد ابراز داشت: شخصیت افراد باید به گونه‌ای تربیت شود که در مقابل استرس‌ها مقاوم بوده و نسبت به خود و جامعه‌ نگاه مثبتی داشته باشند.

وی خوش‌بینی، عاطفه مثبت، سرسختی، احساس کنترل، خودکارآمدی، اعتماد به نفس، داشتن وجدان، داشتن هدف یا معنا، حس طنز، داشتن شخصیت مقابله و مذهب را از نشانه‌های افراد مقاوم در برابر استرس دانست.

بهرام‌نژاد در پایان بیان داشت: با اینکه مرگ و زندگی انسان‌ها خواست خداست، اما ‌ما می‌توانیم با زندگی سالم آن را به تأخیر بیندازیم و این تفکر که مرگ خواست خداست و نباید برای دوری از آن فعالیتی کرد، مغایر با رحمت الهی است.

انتهای پیام/2446/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول