اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی‌ راور‌ خبر داد

معاینه رایگان دام‌های‌ راور

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی راور‌ گفت: 16 بهمن‌ماه جاری دام‌های این شهرستان به صورت رایگان معاینه می‌شوند.

معاینه رایگان دام‌های‌ راور

احمدرضا انور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت‌: به دلیل خشکسالی‌های اخیر در شهرستان راور مشکلات زیادی برای دامداران منطقه به وجود آمده است‌ که برای کاهش اثرات سوء آن یکسری خدمات رایگان و آموزش‌های کاربردی به دامداران منطقه ارائه می‌شود.

وی افزود‌: با توجه به فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر دامپزشکان شبکه دامپزشکی شهرستان راور در 16 بهمن‌ماه جاری به صورت رایگان دام‌های منطقه را معاینه می‌کنند.

انوار تصریح کرد‌: در این روز شبکه دامپزشکی راور با تشکیل یک اکیپ سیار به روستاهای منطقه اعزام و به صورت رایگان دام‌ها را معاینه می‌کنند و یک اکیپ ثابت نیز در محل شبکه دامپزشکی آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان هستند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه یکی از عوارض ناشی از خشکسالی ابتلای دام‌ها به بیماری‌های انگلی است، سم‌پاشی بدن دام و اماکن دامی می‌تواند در کاهش این بیماری‌ها مؤثر باشد.

انور گفت: همچنین اماکن دامی و بدن دام‌ها نیز توسط اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی راور به صورت رایگان سم‌پاشی می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد‌: توزیع سم رایگان، برگزاری کلاس‌های آموزشی آشنایی با بهداشت و‌ بیماری‌های دام برای دامداران منطقه از دیگر برنامه‌های شبکه دامپزشکی راور در ایام‌الله دهه مبارک فجر است.

*آغاز واکسیناسیون 300 قلاده سگ در ریگان

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت:‌ ‌تمام حیوانات خونگرم، پستاندار اهلی و وحشی اعم از گوشتخوار، علفخوار، ‌پرندگان و خفاش‌ها نسبت به بیماری هاری حساس هستند که این تعداد میزبان‌های مختلف موجب گسترش وسیع بیماری شده است.

حجت‌الله جعفری افزود: مسئله هاری در ایران بیشتر مربوط به سگ و در موارد کمی گربه و سایر حیوانات است و انسان می‌تواند به عنوان نقطه پایان سیکل بیماری درگیر شود.

این مسئول گفت: اصلی‌ترین راه سرایت بیماری از طریق گاز گرفتن به وسیله حیوانات مبتلا است، لذا حیوانات گوشتخوار از جمله سگ و سگ‌سانان در این زمینه قابل اهمیت هستند و در مورد گربه و گربه‌سانان از طریـق پنجه کشیدن انتقال بیماری صورت می‌گیرد.

‌وی اذعان داشت:‌ تغییر در رفتار طبیعی حیوانات باید به عنوان آلودگی به هاری در نظر گرفته شود، در بیماری هاری با توجه به تغییرات رفتاری دام، حیواناتی که در حالت عادی با مشاهده انسان فرار می‌کنند مانند شغال و روباه ‌در این حالت به سمت انسان حمله‌ور می‌شوند.

جعفری اضافه کرد: به همین منظور شبکه دامپزشکی‌ ریگان به منظور کنترل و پیشگیری از این بیماری در جمعیت دامی و جامعه انسانی طبق برنامه‌های مدون و تعریف شده سازمان ‌اقدام به واکسیناسیون سگ‌های خانگی و نگهبان علیه این بیماری مهم می‌کند.

وی گفت‌: به همین منظور از هفتم بهمن‌ماه جاری‌ اقدام به واکسیناسیون 300 قلاده سگ علیه این بیماری مهم توسط مرکز بخش خصوصی می‌شود.

انتهای پیام/2446/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول