اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کاشمر:

حمل و نقل دام به خارج از شهرستان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی کاشمر گفت: حمل و نقل دام به خارج از شهرستان کاشمر و یا ورود دام به این شهرستان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است.

حمل و نقل دام به خارج از شهرستان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است

محمد عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: قبل از هرگونه حمل و نقل دام باید سلامتی دام‌ها از لحاظ کلینیکی و نیز سوابق واکسیناسیون آنها بررسی شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه دامپزشکی کاشمر مجوز حمل و نقل دام را فقط به دامداری‌هایی می‌دهد که قبل از آن موافقت دامپزشکی شهرستان مقصد را اخذ کرده باشند.

عارفی افزود: هدف از این اقدام، کنترل دام‌های هر منطقه به منظور جلوگیری از نقل و انتقال عوامل بیماری توسط دام‌هایی که اقدامات بهداشتی و پیشگیری برای آنها انجام نشده، است و هدف دیگر رعایت دستورالعمل قرنطینه‌ای است.

وی ادامه داد: دامپزشکی پس از انجام بررسی‌های لازم مجوز و گواهی بهداشتی حمل دام زنده را صادر می‌کند ضمن اینکه حمل و نقل دام به خارج از شهرستان باید با خودروهای مخصوصی باشد که دارای کد الکترونیکی هستند.

عارفی با بیان اینکه برای حمل گاو،‌ گوسفند،‌ شتر، اسب،‌ زنبور عسل، مرغ، ‌جوجه یک روزه، کود مرغی،‌ ماهی زنده و کلیه فرآورده‌های دامی باید مجوز دامپزشکی صادر شود اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در کاشمر 270 مجوز حمل و نقل گوسفند و بز به داخل و خارج از استان صادر شده که با این مجوزها 11 هزار و 247 رأس گوسفند و بز از کاشمر خارج شده است.

وی گفت: همچنین 13 مجوز حمل و نقل گاو و گوساله صادر شده که 59 رأس گاو و گوساله به داخل و خارج از استان منتقل شده ضمن اینکه با صدور دو مجوز ،‌چهار رأس اسب از کاشمر خارج شده است.

انتهای پیام/70001/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول